• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403052718362
  • منبع : پایگاه‌های خبری

VAR داشتیم، زمین بازی نه!

VAR داشتیم، زمین بازی نه!

هفته اول لیگ بیست و چهارم، با برگزاری هشت بازی پیگیری شد تا فصل جدید فوتبال ایران به طور رسمی آغاز شود؛‌ فصلی که همراه با استفاده از VAR است و اگر چه هنوز همه مسابقات آن با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار نمی شود اما نویدبخش این است که رقابت ها با حاشیه های داوری کمتری برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از نور نیوز، هفته اول لیگ بیست و چهارم، پنج‌شنبه و جمعه با برگزاری هشت بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد تا فصل جدید فوتبال ایران به طور رسمی آغاز شود؛‌ فصلی که همراه با استفاده از VAR است و اگر چه هنوز همه مسابقات آن با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی برگزار نمی شود اما نویدبخش این است که رقابت‌ها با حاشیه‌های داوری کمتری برگزار شود. البته فوتبال کشورمان در این فصل با مشکل بزرگتری هم مواجه شده که آن نداشتن زمین استاندارد برای برگزاری بازی‌هاست. موضوعی که در هفته اول باعث شد تا پرسپولیس دیدار خانگی اش برابر ذوب آهن را در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار کند. با این حال، بازی‌های این هفته حاوی نکات مختلفی بود که می تواند جالب توجه باشد.

۱۴ گل زده:

در بازی‌های این هفته که شش مسابقه آن برنده داشت و دو دیدار آن به تساوی انجامید، ۱۴ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به این ترتیب، ۱.۷۵ گل در هر مسابقه به ثمر رسیده باشد. جالب اینکه ۱۴ گل توسط ۱۴ بازیکن مختلف زده شد و بازیکن دو گله نداشتیم. در هفته اول، هفت بازی گل داشت و تنها بازی استقلال خوزستان و آلومینیوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این میان شش دروازه بان هم موفق به کلین شیت شدند.

بهترین برد و رفتن به صدر

پرگل ترین بازی این هفته، با برد ۳-۱ سپاهان برابر تیم تازه لیگ برتری شده چادرملو به دست آمد و شاگردان ژوزه مورایس به لطف این برد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به سایرین در صدر جدول قرار گرفتند.

سریع ترین گل و توقف قهرمان

سریع ترین گل هفته، گل ثانیه ۴۳ مجید علیاری بازیکن ذوب آهن در بازی افتتاحیه لیگ برابر پرسپولیس بود. دیداری که با گل سعید صادقی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، در اولین بازی اش با هدایت خوان کارلوس گاریدو متوقف شود.

شروع خوب تراکتور

تراکتور که در این فصل دراگان اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم ملی را روی نیمکت دارد، شروع خوبی داشت و با پاس گل‌های پرسپولیسی‌های سابق یعنی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر به امیر حسین حسین زاده و تومیسلاو اشترکالی ۲- صفر مس رفسنجان را برد تا بعد از ۱۰ سال در اولین بازی اش در لیگ پیروز شود. محرم نویدکیا سرمربی مس در این بازی ۱۰‌ بازیکنش را به دلیل ثبت نشدن قراردادشان در اختیار نداشت و به همین خاطر از مسئولان تیمش انتقاد کرد.

برد استقلال با  VAR

در دقیقه ۸۹ بازی شمس آذر و استقلال، اولین مورد استفاده از VAR رقم خورد و پس از ارسال یک کرنر به روی دروازه استقلال، رافائل سیلوا با کشیدن مدافع شمس آذر مرتکب خطا شد که این صحنه پس از بررسی توسط VAR تأیید شد و پیام حیدری یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرد و نسایی برخلاف جهت حرکت حسینی، توپ را وارد دروازه کرد. در ادامه هم و در دقیقه ۹۳ نفوذ و سانتر رامین رضاییان از سمت راست با تکل مدافع شمس آذر و دخالت محمد حسین اسلامی وارد دروازه شد که کمک داور ابتدا آن را آفساید اعلام کرد ولی با بازبینی VAR گل صحیح اعلام شد تا کمک داور ویدئویی تاثیر خود را در این مسابقه به وضوح نشان دهد.

شکست تارتار برابر ملوان

یکی از تقابل‌های جذاب هفته اول مربوط به رویارویی مهدی تارتار سرمربی گل گهر با تیم سابقش ملوان بود. او با سیرجانی‌ها راهی انزلی شد ولی برابر قوهای سپید که حالا مازیار زارع را روی نیمکت خود دارند، ۱-۰ و با گل امید نورافکن از روی نقطه پنالتی بازنده شد تا دست خالی از بندر به کویر بازگردد.

میزبان‌های بازنده

این هفته دو بازی دیگر هم برگزار شد که در یکی از آنها نساجی در خانه اش ۱-۰ مغلوب فولاد شد تا یحیی گل محمدی از روی سکوها نظاره گر برد اهوازی‌ها باشد. در دیگر دیدار هم، هوادار ۱-۰ به تیم تازه لیگ برتری شده خیبر باخت تا هوادار، نساجی و مس رفسنجان، سه میزبان بازنده هفته اول باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha