• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403052718171
  • خبرنگار : 30057

امکان انجام آزمایش‌های حساس در صنایع باتری‌سازی و شیمیایی در کشور فراهم شد

امکان انجام آزمایش‌های حساس در صنایع باتری‌سازی و شیمیایی در کشور فراهم شد

گلاوباکس یا فضای بسته، شرایطی را برای انجام آزمایش‌های حساس که از مواد سمی و یا حساس به اکسیژن استفاده می‌شود، فراهم می‌کند که این محصول از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید رسید و از آن در صنایع باتری‌سازی و داروسازی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرزانه آقاخانی مهیاری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های ساخت سلول‌های خورشیدی به روش‌های چاپی (Printed Solar Cells) را زمینه تحقیقاتی این شرکت خواند و افزود: در کنار این جهت‌گیری، ما در زمینه ساخت مواد و تجهیزات ساخت و آنالیز سلول‌های خورشیدی و خدمات‌رسانی به گروه‌های دیگر نیز فعالیت داریم.

وی، «گلاوباکس» را از جمله محصولاتی دانست که کاربرد صنعتی دارد و علاوه بر ساخت سلول خورشیدی، در صنایع باتری‌سازی نیز بسیار پر کاربرد است و ادامه داد: در آزمایشگاه‌هایی که از مواد سمی یا حساس به اکسیژن یا آب استفاده می‌شود، گلاوباکس یک ضرورت است. گلاوباکس، فضایی بسته با شرایط کنترل شده را ایجاد کرده و امکان انجام آزمایش‌های حساس یا ساخت ترکیباتی را که به محیط بی اثر و قابل کنترل نیاز دارند، فراهم می‌آورد. دستگاه گلاوباکس با کنترل خودکار و هوشمند فشار، ورود و خروج گاز و تجهیز آن به واحد پالایش گاز (پیوریفایر) موجب حذف اکسیژن و رطوبت و رساندن آن به زیر  1ppm شده و ساخت مواد حساس به اکسیژن و رطوبت را میسر می‌کند.

آقاخانی با بیان اینکه مشاهده روند کارکرد دستگاه و صدور دستورات و خروجی‌های سنسورها از طریق نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: جهت صدور سهل‌الوصول‌تر دستورات هنگامی که کاربر با دستکش کار می‌کند و دست‌ها آزاد نیست، از یک پدال دوبل کمک گرفته شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در مدل GLX-۲۸۰ حجم داخل گلاوباس ۲۸۰ لیتر است و فضای کافی جهت قراردادن وسیله‌های مورد نیاز انجام آزمایش را در اختیار قرار می‌دهد. سنسورها و پورت‌های متعدد متصل به دستگاه نیز امکان استفاده از دستگاه در طیف وسیعی از کاربردها را مهیا می‌کنند.

وی، پژوهش و تولید باتری‌های لیتیومی، پرینت سه‌بعدی فلزات، جوشکاری تیتانیوم و فلزات بسیار حساس، ساخت سلول‌های فتوولتائیک، پژوهش و تولید مواد آلی و پلیمری و بسته‌بندی مواد حساس به رطوبت و اکسیژن را از موارد کاربرد این محصول دانش‌بنیان خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha