• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052718112
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل اوقاف فارس خبر داد:

‌خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین

‌خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هم در داخل کشورمان و هم در کشور عراق از محل موقوفات با نیات مرتبط این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: با شروع پیاده‌روی بزرگ اربعین و حضور خیل عاشقان امام حسین(ع) در این حماسه بزرگ حسینی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش مربوط به اطعام و عزاداری و تعزیه‌داری امام حسین(ع)، چندین موکب را در کشورمان و کشور عراق برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) برپا کرده و پذیرای زائران اربعین است.

وی با بیان اینکه از محل نیات ۴ موقوفه میرزا فتحعلی خان صاحب‌دیوان، حاج علیرضایی، فاطمه بی بی و نصر به مواکب مستقر در عراق کمک شده است، افزود: اداره کل اوقاف فارس با همکاری عتبه مقدسه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت اقدام به یک موکب در نجف اشرف کرده است که از ۲۳ مردادماه جاری کار خود را در این شهر مقدس آغاز کرده و تا ۲ روز بعد از اربعین هم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

موسوی اظهار کرد: در این موکب خدمات مختلفی مانند خدمات بهداشتی، اطعام، اسکان هر شب بالغ بر ۲ هزار نفر و طبخ و توزیع ۵ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی، توزیع میان وعده، آب نوشیدنی، چای، شربت، کیک و... به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: در هوای گرم تابستان، تیم پزشکی با حضور بیش از ۵۰ پزشک و پرستار و تکنسین اورژانس در این موکب مستقر هستند و به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین خدمات دیگری مانند پیرایشگاه، خیاطی و... به زائران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل موقوفات فاطمه بی بی و نصر به موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا کمک شده است، در خصوص مواکب درون کشورمان نیز گفت: در بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) یک موکب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مرزهای شرقی کشورمان برپا شده است.

موسوی افزود: در امامزاده حسن(ع) شهر کوپن و مسجد صاحب‌الزمان(عج) نورآباد ممسنی نیز از محل کمک‌های خیران و نذورات بقاع متبرکه و موقوفات با نیات مرتبط مواکبی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین برپا شده‌اند. همچنین موکبی در جنب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از محل موقوفات ناحیه یک شیراز در حال خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha