• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052718082
  • خبرنگار : 30189

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا:

وزیر پیشنهادی فرهنگ تفرقه در حوزه فرهنگ و هنر را برنمی‌تابد

وزیر پیشنهادی فرهنگ تفرقه در حوزه فرهنگ و هنر را برنمی‌تابد

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: آقای صالحی تاکنون نشان داده نسبت به همه هنرمندان فارغ از نوع سلایق‌شان نگاه پدرانه دارد و تفرقه و جداسازی‌ها در عرصه مهم فرهنگی اجتماعی را بر نمی‌تابد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصیت عمیق فرهنگی و باورمندی سیدعباس صالحی به ارزش‌های والای ایرانی اسلامی موجب اطمینان بخشی نمایندگان در سپردن سکان وزارت ارشاد به دست ایشان است.

وی ادامه داد: جامعه ایرانی در این شرایط حساس به میانجی‌هایی نیاز دارد که به یکپارچگی، انسجام و نزدیک کردن مردم و حاکمیت باور عمیق داشته و به فکر بازسازی سرمایه‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها به ویژه عرصه فرهنگ و هنر باشند.

مرادی تصریح کرد: برای توسعه و بالندگی ایران و شادابی و نشاط اجتماعی بر اساس باورهای اسلامی باید وزیری در راس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد که خودش اهل مدارا، تعامل و باورمند به ارج نهادن به هنرمندان، فرهیختگان و اهالی ادب و هنر باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت نگاه پدارانه مسئولان نسبت به تمامی پدیدآورندگان آثار فرهنگی هنری و با بررسی عملکرد دوره گذشته وزیر پیشنهادی ارشاد و همچنین برنامه‌های ایشان یادآور شد: آقای صالحی تاکنون نشان داده نسبت به همه هنرمندان فارغ از نوع سلایق‌شان نگاه پدرانه دارد و تفرقه و جداسازی‌ها در عرصه مهم فرهنگی اجتماعی را بر نمی‌تابد.

وی افزود: اینجانب در کنار حمایت از وزیری فرهنگ‌مدار، مطالبات فرهنگی کشور و بویژه هرمزگان عزیز را با جدیت دنبال خواهم کرد و در جریان جلسات چهره به چهره با ایشان، توجه عمیق‌تر به پاسداشت روز ملی خلیج فارس و تقویت محسوس جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که سالانه در بندرعباس برگزار می‌شود و همچنین تکمیل سریع‌تر پروژه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی استان به ویژه کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع های فرهنگی هنری خمیر، فین، ابوموسی و فارغان را مطالبه کرده‌ام.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در سپردن مسئولیت روزنامه اطلاعات به آقای سیدعباس صالحی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این حکم آقای صالحی را دارای سوابق علمی و انقلابی درخشان و موفق در مسئولیت‌های خطیر نام برده و تصریح کردند ایشان در صدر فهرست افراد مناسب برای تصدی سرپرستی نهاد مهم صدساله‌ موسسه اطلاعات است که این حکم تاریخی می‌تواند سنجه مطمئنی از عملکرد درست آقای صالحی در مسئولیت‌های واگذار شده به ایشان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha