• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052718043
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌ فقیه استان در دیدار با قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد؛

فعالیت فرهنگی زیربنایی باید اولویت دانشگاه آزاد اسلامی باشد

فعالیت فرهنگی زیربنایی باید اولویت دانشگاه آزاد اسلامی باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای باید در اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در دیدار علی سروری‌ مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: فعالیت‌های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان جای قدردانی دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: تأسیس مدارس معارف از جمله نیازهای استان است و دانشگاه آزاد اسلامی باید همانند منطقه سیستان در مرکز و جنوب استان نیز چنین مدارسی را راه‌اندازی کند تا بتوانیم در مناطقی که شرایط فراهم است اهل سنت را نیز تحت پوشش قرار داده و افرادی همراه با گفتمان انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

آیت‌الله محامی بر گسترش رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز استان تاکید و اظهار کرد: در دیدارهایی که با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتیم عمدتا متقاضی راه‌اندازی رشته خبرنگاری در دانشگاه‌های استان بودند و به نظر می‌رسد راه‌اندازی این رشته از نیازهای استان است‌ و در کنار آن باید به حوزه صنعت، معدن و پتروشیمی نیز توجه داشته باشیم چرا که از ظرفیت‌های استان است و نیازمند پرورش نیروهای متخصص در هر کدام از این رشته‌ها هستیم.

وی بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه در حوزه فرهنگ کمتر به فعالیت‌های زیربنایی پرداخته شده و عمدتا به مباحث نمادین و شعاری می‌پردازیم برای مثال در حوزه اربعین مواکبی راه اندازی و به زوار خدمت رسانی می‌کنیم اما توجهی به محتوای قابل ارائه نداریم و از این موضوع غافل می‌شویم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: لازمه کار این است که حلقه‌هایی از بین اساتید و دانشجویان علاقه‌مند تشکیل و جلسات مستمر برگزار کنیم باید دقت داشته باشیم و به تدریج در این جهت قدم برداریم.

وی گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد باید توسعه فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای باشد که البته این کار سختی است و از طرفی قابل گزارش دادن نیست و برای همین است که افراد کمتر به سراغ آن می‌روند.

همچنین در ابتدای این دیدار نیز علی سروری مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور و کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha