• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052717923
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

طرح پاکسازی محورهای مواصلاتی اردبیل آغاز شده است

طرح پاکسازی محورهای مواصلاتی اردبیل آغاز شده است

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح پاکسازی پسماندهای محورهای مواصلاتی و حاشیه جاده های ورودی شهر اردبیل به شعاع ۵۰ متر و به طول ۵ کیلومتر آغاز شده است.

حسن قاسم پور صبح امروز ۲۷ مرداد در جریان بازدید از محور اردبیل- خلخال اظهار کرد: این طرح با هدف فرهنگ سازی و پاکسازی  پسماندهای مختلف انجام می شود.

وی با بیان اینکه ورودی های خارج از محدوده شهر اردبیل به لحاظ وجود پلاستیک های یک بار مصرف وضعیت مطلوبی نداشته است، افزود: امیدواریم سایر دستگاه های اجرایی متولی در انجام چنین طرح هایی مشارکت داشته باشند تا فرهنگ زیباسازی محیط در استان اردبیل نهادینه شود.

قاسم پور تصریح کرد: متاسفانه برخی خانواده ها و مسافران تابستانی هنگام اتراق در مسیرها با رها کردن پلاستیک‌ها و نایلون های یک بار مصرف باعث زشت شدن محیط می‌شوند که باید با فرهنگسازی این مساله اصلاح شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه دهیاران روستاهای حاشیه جاده ها باید مسیرهای مورد نظر در محدوده روستای خود را پاکسازی کنند، افزود: بیشتر پلاستیک ها از طریق جریان باد در حاشیه جاده ها دپو شده و الودگی و زشتی مسیرهای ورودی شهر اردبیل را سبب شده است.

وی ادامه داد: پسماندهای جمع آوری شده از حاشیه جاده ها به محل های دفع زباله انتقال می یابد تا شاهد کاهش آلاینده های زیست محیطی در پیرامون شهر اردبیل باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین از پاکسازی حاشیه تالاب نئور خبر داد و افزود: حاشیه تالاب زیبای نئور نیز بدلیل عدم رعایت موضوع توسط گردشگران پوشیده از آلاینده های زیست محیطی شده بود که با همت حفاظت محیط زیست این مجموعه گردشگری و طبیعی چند روزی است با حضور افراد بومی پاکسازی می شود.

وی اظهار کرد: زباله های جمع آوری شده در نئور نیز به محل دفن زباله انتقال می یابد تا شاهد دریاچه پاک و فاقد پلاستیک باشیم.

قاسم پور از گردشگران خواست در حفاظت از محیط زیست همکاری و دقت لازم را داشته باشند و در رهاسازی زباله و پلاستیک های غیر قابل تجزیه به محیط و طبیعت خودداری کنند.

وی از زحمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری در کمک و همکاری در این موضوع قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha