• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052717859
  • خبرنگار : 50300

افزوده شدن چند ‌رشته‌ جدید در مقطع دکتری و ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز

افزوده شدن چند ‌رشته‌ جدید در مقطع دکتری و ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز آخرین وضعیت اضافه شدن رشته‌های جدید در سال جاری را تشریح کرد.

رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید، اظهار کرد: رشته‌های جدید اضافه شده در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید چمران اهواز، در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی هستند که این رشته‌ها از مهر ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ارائه می‌شوند.

وی ادامه داد: در مقطع دکتری تخصصی، رشته مدیریت بازرگانی گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی و زیست‌شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی و مهندسی عمران گرایش منابع آب و سازه‌های هیدرولیکی، راه‌اندازی شدند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه خوشبختانه امسال هیچ رشته‌ای حذف نشده است، ادامه داد: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا افزوده شد.

پیغان با اشاره به شرایط اضافه شدن رشته‌های جدید در هر دانشگاه عنوان کرد: وجود اعضای هیات علمی کافی و با رتبه دانشیاری و استادی در رشته موردنظر، وجود متقاضی تحصیل در رشته، داشتن پیوست اشتغال برای رشته موردنظر و دیگر شرایط عمومی لازم برای تصویب در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شرایط افزوده شدن رشته‌های جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۱۴

متاسفانه استان خوزستان در دکتری حقوق واقعا عقب افتاده است باید برویم استان های همجوار این همه دکتر و وکیل و متقاضی کافی نیست ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۴۹

به نظر بنده در چند سال اخیر،رشته هایی همچون حقوق و وکالت بسیار متقاضی زیاد شده است و همچنین ورودی در این رشته ها زیاد و خروجی بدون ثمر مانده به قولی فارغ التحصیلان این چنین رشته ها خیلی زیاد شدن و علاف و بیکار هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۵:۱۶

دقیقا رشته فقه و حقوق در مقطع دکتری هم اینگونه هست و در در این دانشگاه تدریس نمی‌شود و مجبوریم برا انتخاب رشته استان های دیگر را انتخاب کنیم که قطعا اگر هم در مصاحبه قبول بشیم به صرفه نیس

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۰:۲۹

متاسفانه د‌انشگاه شهید چمران اهواز در رشته تاریخ در سه مقطع با ضعف اساسی و کم کاری برخی اساتید مواجه است. آنقدر که دانشجویان تحصیلات تکمیلی با سرخوردگی فارغ التحصیل می‌شوند. رفتارهای حاشیه ای تعدادی از اساتید تاریخ در این دانشگاه غیر قابل تحمل شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۳:۲۸

واقعا حرفات متین اند،اساتید کم کار پر ادعا و برخورد نامناسب با دانشجوها