• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403052617718
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

جندق استان اصفهان با ۳ رخداد لرزه‌ای لرزید/ثبت ۳ زمین‌لرزه بزرگتر از ۴ در یک هفته

جندق استان اصفهان با ۳ رخداد لرزه‌ای لرزید/ثبت ۳ زمین‌لرزه بزرگتر از ۴ در یک هفته

در هفته گذشته جندق استان اصفهان زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۴.۱، ۳.۱ و ۲.۹ را تجربه کرد و در قطب آباد استان فارس زلزله ۴.۱ و در مسجدسلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ رخ داد.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته مسجدسلیمان استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ و حسینیه ابن استان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ لرزیدند.

نایبند استان خراسان جنوبی نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید و جندق استان اصفهان زمین‌لرزه‌ایی به بزرگای ۴.۱، ۳.۱ و ۲.۹  را تجربه کرد.

در قطب آباد استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ و در بندر کنگان استان بوشهر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ رخ داد.

زلزله ۳.۱ در لیسار استان گیلان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای هفته گذشته به شمار می‌رود. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۰ مرداد

حسینیه استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۲۲ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۳ کیلومتری حسینیه و ۳۲ کیلومتری اندیمشک استان خوزستان و ۳۸ کیلومتری مورموری استان ایلام بوده است.

مسجدسلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۹ کیلومتری مسجدسلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۴۷ کیلومتری ایذه این استان گزارش شد.

در دوزه استان فارس زلزله ۲.۸، آسارا استان البرز زلزله ۲.۵، طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ و در ریز استان بوشهر زلزله ۲.۷ رخ داد.

در گشت استان سیستان و بلوچستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری گزارش شد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۷ کیلومتری گشت، ۵۰ کیلومتری خاش و ۸۲ کیلومتری سوران این استان بوده است.

نایبند استان خراسان جنوبی نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق هفت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری نایبند، ۱۰۸ کیلومتری دیهوک این استان و ۱۲۹ کیلومتری راور استان کرمان به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۱ مراد

در فاریاب استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۲ کیلومتری فاریاب، ۲۳ کیلومتری بلوک و ۳۷ کیلومتری کهنوج این استان بوده است.

دوشنبه ۲۲ مرداد

جندق استان اصفهان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۷۰ کیلومتری جندق، ۱۰۲ کیلومتری چوپانان و ۱۲۰ کیلومتری انارک این استان بوده است.

در شهمیرزاد استان سمنان زلزله ۲.۷، پیرانشهر استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و در کمه استان اصفهان زلزله ۲.۵ رخ داد. 

در قطب آباد استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری قطب آباد، ۲۱ کیلومتری زاهد شهر و ۲۲ کیلومتری فسا این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲۳ مرداد

در لالی استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در بافق استان یزد زلزله ۲.۵ رخ داد.

چهارشنبه ۲۴ مرداد

بندرکنگان استان بوشهر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در پنج کیلومتری بندر کنگان، ۹ کیلومتری بنک و ۱۲ کیلومتری بندر دیر این استان بوده است.

گوریه استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در هفت کیلومتری گوریه، ۲۹ کیلومتری شوشتر و ۳۱ کیلومتری ملاثانی این استان گزارش شد.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ رخ داد.

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد

 در قائمیه استان فارس زلزله ۲.۶، دوگنبدان استان کهکیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۸ و در انارک استان اصفهان زلزله ۲.۷ رخ داد.

لیسار استان گیلان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در چهار کیلومتری لیسار، ۱۵ کیلومتری هشتپرد و ۲۱ کیلومتری اسالم این استان گزارش شد.

جمعه ۲۶ مرداد

جندق استان اصفهان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷۰ کیلومتری جندق، ۱۰۱ کیلومتری چوپانان و ۱۱۶ کیلومتری انارک این استان به ثبت رسید. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha