• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052617685
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه موقت رشت:

دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آماده شود

دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آماده شود

ایسنا/گیلان امام جمعه موقت رشت، از دولت چهاردهم خواست به سرعت برای خدمت به مردم آماده شود و عنوان کرد: مسئولان در کنار نمایندگان مجلس و خبرگان امت، برنامه‌های مدون را اجرایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز، ۲۶ مردادماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به سالروز ورود افتخارآفرین آزادگان گرانقدر و سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان سرشار از خاطرات و تجربیات و معارف دوران دفاع مقدس هستند.

وی از اهالی قلم و رسانه و تولیدکنندگان فیلم و مستند خواست به خاطرات آزادگان بپردازند و افزود: از آزادگان نیز می خواهیم به بیان خاطراتشان بپردازند و بگویند و بنویسند تا از طریق مستندسازی، معارف دفاع مقدس را به آیندگان انتقال دهیم.

امام جمعه موقت رشت ۲۸ مردادماه را سالروز کودتای ننگین آمریکایی علیه ملت و دولت ملی ایران در سال ۱۳۳۲ دانست و تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد با حمایت بیگانگان و به سرکردگی آمریکای جنایتکار در کشور ما اتفاق افتاد و امروز نیازمند بازخوانی دشمنی های آمریکا با ملت ایران و مردم جهان هستیم.

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت ایران دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها و شرارت‌های آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: یکی از ریشه‌های نفرت ملت ایران از آمریکا جریان ننگین کودتای ۲۸ مرداد است.

وی با اشاره به سلطه استکبار علیه ملت‌ها و دولت‌ها گاهی با دست‌های چدنی و گاهی با دست‌های مخملی، یادآور شد: به لطف پروردگار و رهبری امامین انقلاب و هوشیاری ملت ایران همه توطئه های استکبار علیه این کشور و نظام را خنثی کردیم و به زودی شاهد فروپاشی قدرت رو به افول آمریکا در عالم خواهیم بود.

امام جمعه موقت رشت ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، توطئه رژیم غاصب صهیونیستی در آتش زدن عمدی مسجدالاقصی را دلیل این نامگذاری دانست و اضافه کرد: هر کجا توطئه ای وجود دارد، نام ننگین آمریکا و اسرائیل جنایتکار پیداست. ۵۵ سال پیش نیز شاهد آتش زدن عمدی مسجدالاقصی بودیم که منجر به سوختن ۲۰۰ مترمربع از مساحت این مسجد و تخریب منبر ۸۰۰ ساله آن شد.

وی با اشاره به محکوم شدن این اقدام رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد: آمریکا با پشتیبانی خود از اسرائیل، به قطعنامه رای نداد و تا امروز شاهد تداوم پشتیبانی آمریکا از جنایت‌های صهیونیست‌ها هستیم.

حجت الاسلام قربانپور روز جهانی مسجد را فرصت معرفی کارکردهای این سنگر مهم جهان اسلام دانست و گفت: نخبگان علمی و مذهبی و ارزشی باید با برنامه ریزی‌های سمعی و بصری و برگزاری دوره‌های آموزشی از ظرفیت مسجد برای انتقال مبانی اعتقادی و اخلاقی دین اسلام به عموم جامعه به ویژه نسل جوان استفاده کنند و از نورانیت احکام الهی برای نشاط اجتماعی بهره بگیرند.

وی با گرامیداشت روز صنعت دفاعی، یادآور شد: صنعت دفاعی اثرات وضعی فراوان دارد و در دنیای امروز فقط پیام سیاسی کارکرد ندارد و باید با قدرت دفاعی برای کشور و نظام اقتدار ایجاد کنیم.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به جنبه‌های ملی و بین المللی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه اشاره و خاطرنشان کرد: در طول حیات ننگین این رژیم غاصب بارها و بارها شاهد کشتار و قتل عام انسان‌های بی گناه بودیم و اسرائیلی‌ها با بمباران مدارس و مساجد و بیمارستان‌ها ثابت کرده‌اند که حرمتی برای انسان قائل نیستند.

حجت الاسلام قربانپور عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قواعد بین المللی را یادآور شد و افزود: این رژیم وحشی با کمال وقاحت در کشور ما مهمان کشی به راه انداخت و لذا ملت ایران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند و خواستار خونخواهی شهید هنیه از مسئولان با فرمان و تدبیر رهبر انقلاب هستند.

وی با ابراز گله مندی از توقف جلسات کمیسیون تغییر کاربری در گیلان طی یک سال و نیم گذشته، اضافه کرد: یکی از مشکلات گیلان در حوزه صدور مجوز و پروانه های ساخت و ساز در مناطق روستایی است که براساس ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، باید در دفاتر خدمات فنی انجام شود تا کاهش هزینه های ساخت و ساز را برای روستاییان رقم بزند.

امام جمعه موقت رشت از دولت چهاردهم خواست به سرعت برای خدمت به مردم آماده شود و عنوان کرد: مسئولان در کنار نمایندگان مجلس و خبرگان امت، برنامه های مدون را اجرایی کنند و سرعت عمل داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha