• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052617561
  • خبرنگار : 71129

مادورو تلاش آمریکا برای تبدیل شدن به «شاخه اجرایی» ونزوئلا را رد کرد

مادورو تلاش آمریکا برای تبدیل شدن به «شاخه اجرایی» ونزوئلا را رد کرد

مادورو گفت: «ایالات متحده سیاست مداخله در امور حاکمیتی دیگر کشورها را دنبال می‌کند که تلاش برای تبدیل شدن به قوه اجرایی ونزوئلا یکی از این اقدامات است.

به گزارش ایسنا، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی این کشور گفت: «من قویا تلاش آمریکا را برای تبدیل شدن به قوه اجرایی ونزوئلا یا دیگر کشورهای جهان رد می‌کنم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی همچنین واشنگتن را به پیگیری سیاست امپریالیستیکی نفوذ و مداخله در دیگر کشورها متهم و به آمریکا پیشنهاد کرد که با مشکلات عدیده داخلی در این کشور مقابله کند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین گفت: «اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره انتخابات ونزوئلا ظرف نیم ساعت توسط وزارت خارجه رد شد چون اصلا معلوم نیست چه کسی این کشور را اداره می‌کند.»

مادورو در مورد اظهارات عمومی گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا در مورد این موضوع، گفت که قصد ندارد وارد «دیپلماسی میکروفون» و اتهام زنی شود.

۲۸ ژوئیه، انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا برگزار شد. بر اساس بولتن شورای ملی انتخابات که پس از شمارش ۸۰ درصد آرا منتشر شد، ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۲ رای دهنده یا ۵۱.۲ درصد از مادورو حمایت کردند.

رقیب او، ادموندو گونزالس از احزاب راست افراطی، ۴۴.۲ درصد به دست آورد. کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون، نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخت، اتهام تقلب در انتخابات را مطرح و گونزالس را برنده اعلام کرد.

روسیه، بولیوی، هندوراس، ایران، چین، کوبا و نیکاراگوئه پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند. در همین حال، تعدادی از کشورها از جمله آرژانتین، جمهوری دومینیکن، کاستاریکا، پاناما، پرو، اروگوئه و شیلی از به رسمیت شناختن انتخاب مجدد مادورو خودداری کردند.

وزارت خارجه ونزوئلا از فراخواندن دیپلمات‌های خود از این کشورها خبر داد و خواستار اقدام متقابل آنها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha