• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052617525
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد

پرداخت بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران لرستانی

پرداخت بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران لرستانی

ایسنا/لرستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از پرداخت بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران لرستانی خبر داد.

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۴۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

وی ادامه داد: این میزان گندم در ۴۸ مرکز در نظر گرفته شده لرستان خریداری شده و کار خرید تا اوایل مهرماه در استان ادامه دارد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: بیشترین گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان کوهدشت با تولید ۱۰۱ هزار تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

بیرانوند با بیان اینکه این میزان خرید گندم در لرستان در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش خرید تضمینی را نشان می‌دهد، بیان کرد: لرستان در سال زراعی جاری، علاوه بر تأمین نیاز خود در بحث گندم بخشی از نیاز هفت استان کشور را نیز تأمین کرده است.

وی در ادامه گفت: از حیث ذخیره‌سازی گندم، استان لرستان خوشبختانه ظرفیت بسیار مناسبی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی استان است، افزود: در حال حاضر ۱۴۰ هزار بهره‌بردار در بخش تولید گندم لرستان فعالیت دارند.

بیرانوند همچنین در خصوص پرداخت مطالبه کشاورزان لرستانی نیز گفت: تاکنون ۲۴۷۳ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج به حساب آنها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۴۳ هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت گندم اختصاص یافت که ۴۷ هزار هکتار از آن آبی است، اظهار کرد: تاکنون پنجاه هزار و ۴۹۵ کشاورز لرستان محصول گندم خود را در قالب ۱۱۵ هزار و ۳۷۹ محموله تحویل مراکز خرید داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha