• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052517441
  • خبرنگار : 50126

موکب شین افتتاح شد

ایسنا/ایلام موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در ایلام افتتاح شد.

عصر امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ همزمان با دهم صفر ۱۴۴۶ ؛ با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، رئیس سازمان بسیج رسانه، معاون هنری و سینمایی اداره کل و جانشین ستاد اربعین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موکب (شین) در سه راهی کارزان شهرستان سیروان افتتاح شد.

«علی هلشی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم افتتاحیه ضمن خیر مقدم به زائران حسینی مجموعه برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کتابخانه ها و انجمن های سینمای جوانان، هنرهای نمایشی، هنر های تجسمی و خوشنویسان و موسیقی با برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و آیینی برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تمامی هنرمندانی که موکب شین را همراهی می‌کنند، بیان کرد: در راستای تبیین واقعه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع)، تا پایان روز اربعین  برنامه های مختلف فرهنگی و هنری توسط  ۷۰۰  نفر از هنرمندان استانی و کشوری  در موکب (شین) به مدت ۱۰ تا ۱۲ روز برگزار خواهد شد.

هلشی در ادامه گفت: هر روز ۵۰ نفر از هنرمندان در بخش های فرهنگی، هنری ، شعر و ادب، کارهای خود را ارائه می دهند.

در ادامه این مراسم، سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه  امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: به زبان هنر سخن گفتن بسیار مؤثر است، کار ارزشمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) بسیار قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: استان ایلام سالها پیش در بن بست، قرار گرفته بود، ولی اکنون به برکت کنگره بزرگ اربعین و زائران امام شهیدان در نام و جایگاهی بالاتر قرار دارد و نام ایلام جهانی شده است.

کریمیان با اشاره به این که، نقش هنرمندان که می‌خواهند دین خود را در این راستا ادا کنند بسیار ارزشمند است، گفت: هنرمندان به زبان هنر نام و یاد امام حسین را بیان میکنند و این کار میتواند مسیر انسان را تغییر دهد.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha