• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052517427
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرمانداری شهرستان ترکمانچای افتتاح شد

فرمانداری شهرستان ترکمانچای افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی انتظار بیست ساله مردم ترکمانچای بالاخره به سر رسید و امروز با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه، امام جمعه ترکمانچای، نماینده مجلس و مسئولین استانی و شهرستانی، آیین افتتاح فرمانداری شهرستان ترکمانچای برگزار شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم، ارتقای مناطق محروم و کم برخوردار، اما مستعد پیشرفت را جزو سیاست‌های دولت شهید آیت الله رئیسی خواند و گفت: بر همین اساس، طبق بررسی کارشناسی‌های صورت گرفته، پنج بخش در آذربایجان شرقی برای ارتقا احصا شد که شامل ترکمانچای، مهربان، خاروانا، لیلان و آبش احمد بود که ارتقای لیلان و ترکمانچای به شهرستان صورت گرفت و بقیه مراحل ارتقا را طی می‌کنند و بخش مهربان سراب نیز در مراحل پایانی کار است.

تراب محمدی با اشاره به اینکه نامه ترکمانچای از مدت‌ها قبل درخواست ارتقا به دولت داده شده بود و دولت در صدد تامین این درخواست بود، افزود: روز دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ و با تصویب هیئت وزیران مبنی بر ارتقای ترکمانچای به شهرستان، یک روز تاریخی برای اهالی این دیار است و من ضمن تبریک این روز، از همه مسئولین سابق و فعلی شهرستان میانه که به نوبه خود پیگیر تحقق این امر بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ارتقای ترکمانچای به شهرستان سبب توسعه، آبادانی و پیشرفت این منطقه خواهد شد، ادامه داد: طبق قانون، از این پس ترکمانچای اعتبارات مجزا خواهد داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه استقرار ادارات در شهرستان‌ها نوپا مستلزم طی برخی مراحل مانند تامین اعتبارات، محل اداره، جذب نیرو و ... بوده و زمانبر است، از اهالی ترکمانچای خواست تا در این خصوص صبوری به خرج دهند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرحی با عنوان "منظومه روستایی" در روزهای آتی با هدف حمایت از اشتغال کارگاههای زودبازده روستایی با محوریت فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: دولت در این طرح به روستاییان کمک می کند تا از ظرفیت‌های مختلف دامپروری، زراعی، باغی و ... برای کسب درآمد بیشتر بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه برنامه‌ها و اهداف دولت شهید آیت الله رئیسی در راستای خادمی ملت بود و سعی کرد تا آخرین لحظه صادق الوعد بماند، ادامه داد: دولت سیزدهم، تکمیل پروژه های نیمه تمام، تقویت مناطق محروم و احیای واحدهای تولیدی راکد را در اولویت خود قرار داده بود و قدم‌های مهمی برداشت و یقینا دولت جدید که دولت وفاق ملی بوده و برنامه اش بهره گیری از افراد کارآمد است، راه شهید جمهور را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این مراسم، طی حکمی از سوی محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، یعقوب قربانی که بخشدار ترکمانچای بود، بعنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمانچای معرفی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha