• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403052517350
  • خبرنگار : 71468

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وزنه‌برداری در المپیک پاریس نتیجه نگرفت و ضعیف بود اما مردم تا سال ۲۰۲۵ صبر کنند.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس که موفق به گرفتن مدال نشد، بیان کرد: نمی‌خواهم خودم را تبرئه کنم و به المپیک رفته بودیم تا مدال بگیریم. قبول دارم که نتیجه المپیک ضعیف بود. مردم ایران بدانند ما تمام تلاشمان را کردیم تا هر دو سهمیه‌ای که داشتیم منجر به مدال شود.

او ادامه داد: برخی از انتقادات به نظرم مغرضانه است. ۸۰ درصد مدال‌هایی که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ گرفته شده توسط بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی بوده است. البته رسول معتمدی و مصطفی جوادی نیز در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مدال گرفتند. در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بهداد سلیمی و سهراب مرادی را از تیم ملی وزنه‌برداری بگیرند چند مدال طلا باقی می‌ماند؟ نسلی که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد در همه این سال‌ها جور وزنه‌برداری را کشیده است اما برای ساختن نسل بعد از آنها هیچ کاری انجام نشد و ما هم به شرایطی برخورد کردیم که دستمان خالی بود.

علت افت مصطفی جوادی در المپیک

انوشیروانی در مورد مدال نگرفتن مصطفی جوادی در المپیک پاریس تصریح کرد: زمانی هم که فدراسیون را تحویل گرفتیم مسابقات انتخابی المپیک در حال برگزاری بود. تنها ۱۴ ماه تلاش کردیم مصطفی جوادی را در وزن ۸۹ کیلوگرم به رکوردهایی برسانیم که در المپیک بتواند مدال بگیرد. او در قهرمانی جهان عربستان کاری کرد کارستان و مدال طلا گرفت اما یک ماه و نیم مانده به المپیک از ناحیه کمر آسیب دید و مجبور شد دو، سه هفته تمریناتش مثل سابق نباشد. همین مسئله باعث شد که برای المپیک افت کند. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد به رکوردهایی می‌رسید که شاید الان نقره المپیک را داشت.

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

داوودی رشد داشت

او در مورد عملکرد علی داوودی در در دسته فوق سنگین نیز گفت: آیت شریفی را کنار علی داوودی نگه داشتیم. آیت شریفی به رکوردهای خوبی رسیده بود و از طریق آیت تلاش کردیم علی داوودی را تحریک کنیم تا رشد خوبی داشته باشد. داوودی در یک‌ضرب توانست وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را بزند که تاکنون نزده بود و در دو ضرب هم وزنه‌ای که کادر فنی برای او گرفته بود روی مدال بود ولحظه آخر وزنه را انداخت. ما دو وزنه بردار در المپیک پاریس داشتیم که در نهایت دستمان از کسب مدال کوتاه ماند.

داوودی می‌تواند طلای فوق سنگین را تا المپیک به کسی ندهد

رییس فدراسیون وزنه‌برداری وعده سال ۲۰۲۵ را داد و تاکید کرد: از روزی که آمده‌ایم گفتیم، وزنه‌برداری از سال ۲۰۲۵ متحول خواهد شد. سه سال وقت خواستیم. در حال آماده کردن یک نسل جدید هستیم و مصطفی جوادی و علی داوودی را هم خواهیم داشت. در قهرمانی جهان ۲۰۲۴ بحرین تیم متحولی را خواهید دید. قول می‌دهم که از سال ۲۰۲۵ طلای فوق سنگین را خواهیم گرفت. علی داوودی خودش هم به این باور رسیده که می‌تواند مدال بگیرد و سن و سالش هم جوابگو است. من به او هم گفتم، اگر بتواند خودش را جمع و جور کند از همین قهرمانی جهان بحرین تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس می‌تواند طلای فوق سنگین را بگیرد.

او در مورد علی داوودی که در مسابقات قهرمانی جهان عربستان و المپیک پاریس دو وزنه مهمی که می‌توانست او را به مدال برساند از دست داد، گفت: از خودش بپرسید بهتر است. به نظرم داوودی به این پختگی و این باور رسیده که می‌تواند وزنه‌هایی که او را به مدال طلا برساند را بزند. فاصله را با رقبا کم‌کرده است. در المپیک هم وزنه ۲۵۷ کیلوگرم یک مقدار جلوتر افتاد و فشار زیادی را تحمل کرد تا توانست بلند شود. این اتفاقات ممکن است موقع زدن وزنه‌های سنگین رخ دهد. به خود او هم گفتم اگر روندش را ادامه دهد از قهرمانی جهان ۲۰۲۴ یا نهایتا از قهرمانی جهان ۲۰۲۵ طلای فوق سنگین را به هیچکس نخواهد داد.

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

وزنه‌برداری از ۲۰۲۵ متفاوت خواهد شد

او ادامه داد: قبول دارم که ما در المپیک مدال نگرفتیم و نتیجه ضعیف بود اما دلیل نمی‌شود که کار نکرده‌باشیم. مردم نسلی که حسین توکلی، حسین رضازاده، کوروش باقری و دیگر نفرات بودند را در ذهن دارند و پس از آن نسل بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و نواب نصیرشلال را در ذهن دارند در حالی که وقتی فدراسیون را در دست گرفتیم زمان اتمام این نسل بود. در حال حاضر داریم نسلی را مانند نسل‌های قبلی می‌سازیم و اعلام کرده‌ام که از سال ۲۰۲۵ وزنه‌برداری متحول خواهد شد. اگر آن موقع موفق نبودیم شهامت این را دارم اعتراف کنم که نتوانستیم حرفی که زدیم را عمل کنیم.

واکنش به عملکرد فنی نواب نصیرشلال

انوشیروانی در مورد انتقادات نسبت به عملکرد فنی نواب نصیر شلال و اینکه گفته می‌شود کار خاص و خارق‌العاده‌ای در این مدت از او دیده نشده است، گفت: عملکرد فنی نواب نصیر شلال را با جزئیات دنبال می‌کنیم. با اصرار ما  مسئولیت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده گرفت چون شرایط را سنجیده بود و حس می‌کرد که ممکن است نتیجه مورد نظر به دست نیاید و او ضرر کند. از روی که آمد چند اتفاق مهم رخ داد. در تیم ملی جوانگرایی کرد. میانگین سنی تیم ملی ما به زیر ۲۲ سال رسیده است. فکر می‌کردیم نفرات قبلی شرایط متفاوتی داشته باشند و بتوان از آنها نتیجه گرفت مثل سهراب مرادی و رضا دهدار اما این اتفاق رخ نداد. تغییر شرایط وزنه‌برداران جوان را به طور محسوس می‌بینیم.  علی داوودی هم به اذعان خودش پیشرفت داشته است و حتی زیر وزنه‌هایی رفت که تاکنون نرفته بود. جوادی اگر آسیب نمی‌دید با شرایط کاملا متفاوتی در المپیک شرکت می‌کرد و البته استرس هم به آنها فشار وارد کرد.

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

باید تا آخر ۲۰۲۵ به نصیرشلال فرصت دهیم

او ادامه داد: عملکرد نصیرشلال را مثبت ارزیابی می‌کنیم و از زمانی هم که نصیر شلال آمده نظم حاکم شده و حاشیه‌ای را در تیم ملی نمی‌بینیم. باید حداقل تا آخر سال ۲۰۲۵ باید به او فرصت دهیم و اگر ببینیم تحولی که مدنظر ما بوده انجام نشده می‌توانیم در مورد عملکردش که ضعیف بوده یا نه صحبت کنیم. وزنه‌برداری مانند برخی رشته‌های دیگر نیست که در یک سال با تغییر تاکتیک و تکنیک بتوان نتیجه گرفت.  فرصت زیاد لازم است تا ورزشکار متحول شود و به نظرم نصیر شلال این فرصت را به اندازه کافی در اختیار نداشته است. قطعا حداقل باید یک سال دیگر در تیم ملی کار کند و سپس بررسی کنیم که ضعیف عمل کرده یا روندش رو به رشد بوده است.

به گذشته نچسبیده‌ایم

رییس فدراسیون وزنه برداری  در مورد اینکه گفته می‌شود هر شکستی را این فدراسیون تجربه می‌کند گردن گذشته می‌اندازد و خیلی به گذشته چسبیده است در حالی که تکواندو هم همین شرایط را داشت اما شروع به ساختن این رشته کرد، تصریح کرد: ما به گذشته نچسبیده‌ایم. به هادی ساعی و خانواده تکواندو تبریک می‌گویم چون این رشته در المپیک نتایج درخشانی گرفت. به علیرضا دبیر هم تبریک می‌گویم. اگر هادی ساعی نتیجه گرفته شاید نسل پشوانه‌ای در اختیارش بوده است. ما هم به زمان نیاز داریم تا یک نسل خوب رو کنیم و شاید اوج وزنه‌برداری را در سال ۲۰۲۵ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ خواهید دید. می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ طلسم دو مدال طلا را بشکنیم و بتوانیم بیشتر از آن طلا بگیریم.

 او افزود: فدراسیونی که تحویل گرفتم مخروبه کامل بود و پشتوانه نداشتیم و سه سال بود نوجوانان و جوانان تعطیل بودند. جامعه آماری ما هم کوچک شده بود. زمانی که مسابقات قهرمان کشور نوجوانان و جوانان را برگزار کردیم مجموعا ۲۰۰ نفر شرکت کردند. امکانات سخت‌افزاری هم نداشتند و وزنه‌بردار ملی‌پوش با هالتری که متعلق به ۱۵ سال پیش است تمرین می‌کند. تازه داریم همه این شرایط را بهتر می‌کنیم. از سال ۲۰۲۵ انتظارات مردم را برآورده خواهیم کرد و نسلی را معرفی خواهیم کرد که مدال‌آوری در دو المپیک را تضمین کند. همچنین دنبال این هستیم که نسل‌های پشت سر این نسل جدید را هم بسازیم و در استان‌ها به صورت منطقه‌ای در حال استعدادیابی هستیم.

انوشیروانی: در المپیک ضعیف بودیم/ منتظر سال ۲۰۲۵ باشید

تیم ملی مردان و زنان متفاوتی خواهید دید

انوشیروانی خطاب به مردم گفت: مردم تا مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ صبر کنند و پس از آن تیم ملی مردان و زنان متفاوتی را از ایران خواهند دید و اگر این اتفاق نیفتاد گردن ما از مو باریک‌تر است و عذرخواهی خواهیم کرد. از مردم عزیز هم برای مدال نگرفتن در المپیک پاریس عذرخواهی می‌کنم. تمام تلاشمان را کردیم اما نشد. وزیر ورزش هم اعلام کرد که ما در حال ساختن نسل هستیم و صحبت آقای وزیر عملی خواهد شد.  کارهای بزرگی خواهیم کرد. با توجه به کارهایی که داریم انجام می‌دهیم، ما باشیم یا نه وزنه‌برداری در المپیک لس‌آنجلس باید شگفتی‌ساز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۳۳

انوشیروانی بدرد نخور،مگه قراره تا سال دیگه هم بمونی،هر آدم ۲ قرونی و بیسوادی شده رییس فدارسیون.واقعا باند باند بازیه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۹

اونجا هم هیچی نمیگیرن فقط زور می‌زنین سهمیه بگرین بد کند می‌زنین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۵

اونجاکه هیچ شما تا ۲ تا المپیک دیگه هم نمی تونین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۵۹

هر چه زودتر با ی خداحافظی خوشحالمون کن .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۰:۱۴

محترمانه تشریف ببرید.افتخارات وزنه برداری به فنا رفت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۲۰:۰۶

آقا نتونستی و نمیتونی و الکی وعده سر خرمن نده اینکاره نیستی والکی هم برای خودت وقت نخر بهتر با یه خداحافظی دل مردم رو خوشحال کنی که واقعا با رفتنتون خوشحال میشیم،خداحافظ....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۱:۵۲

به خاطر دروغی که گفتی .که یک ویرانه تحویل گرفتی اول از مردم و دوم از رئیس فدراسیون اسبق وزنه برداری باید عذر خواهی کنی.بعدش هم تشریف ببری یکی شایسته تر جایگزین بشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۳

نصیرشلال نشون داد که از بهترین مربی های ایران و حتی جهانه حقشه بهش فرصت داده بشه انتخاب وزن ها خیلی خوب بود اگه شرایط فراهم بشه حتما نتیجه کارش دیده میشه باید استعداد در اختیارش بذارن بعد نتیجه بخوان تو همین دوره هم داوودی بهترین وزنه براش انتخاب شدم