• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403052517302
  • خبرنگار : 71654

/بسته اخبار علم و فناوری/

تولید پلاستیکی سخت‌تر از فولاد/تبدیل افکار به گفتار با دقت ۹۷ درصد

تولید پلاستیکی سخت‌تر از فولاد/تبدیل افکار به گفتار با دقت ۹۷ درصد

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز میزبان اخبار گوناگونی از ایران و سایر نقاط جهان بوده است که در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از این اخبار خواهیم انداخت.

به گزارش ایسنا، در سرویس علم و فناوری ایسنا امروز به پلاستیکی مقاوم‌تر از فولاد، اضافه شدن هوش مصنوعی به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، تبدیل افکار به گفتار با یک فناوری جدید، تاثیر مصرف بیش از حد قند بر پیری و چندین خبر قابل توجه دیگر پرداختیم که در اینجا نگاهی به خلاصه‌ای از گزیده‌ای این اخبار می‌اندازیم. برای مطالعه نسخه کامل هر خبر کافی است بر روی تیتر آبی رنگ آن کلیک کنید.

تولید پلاستیکی که ۲۰۰ برابر از فولاد محکم‌تر است

دانشمندان به گزینه بهتری برای مقابله با افزایش زباله‌های پلاستیکی در سراسر جهان دست یافته‌اند. گروهی از محققان روشی ابداع کردند که به راحتی میکروپلاستیک‌ها را به ماده‌ای سخت‌تر از الماس تبدیل می‌کند و تقاضای فزاینده‌ای در صنایع مختلف دارد.

تبدیل افکار به گفتار با دقت ۹۷ درصد با یک فناوری جدید

یک فناوری جدید که برای افراد ناتوان جسمی ساخته شده‌ است، سیگنال‌های مغز را زمانی که فرد تلاش می‌کند صحبت کند، رمزگشایی می‌کند و آن‌ها را به متن تبدیل می‌کند که سپس رایانه آن را به صوت تبدیل می‌کند.

قابلیت هوش مصنوعی به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ اضافه می‌شود

با تأیید سامسونگ، قابلیت هوش مصنوعی Circle to Search به تعدادی از گوشی‌ها و تبلت‌های میان‌رده‌ این شرکت اضافه خواهد شد.

مصرف بیش‌ازحد قند افزوده ممکن است پیری بیولوژیکی را تسریع کند

نتایج مطالعه‌ای جدید نشان داد زنانی که از رژیم‌های غذایی حاوی قند افزوده کم و سرشار از مواد مغذی پیروی می‌کردند، سلول‌های جوان‌تری داشتند.

کشف نگران کننده‌ دانشمندان در ریه بسیاری از افراد غیرسیگاری

 یک مطالعه نگران‌کننده جدید نشان می‌دهد که بسیاری از افراد غیر سیگاری شاهد رشد ساختارهای نگران کننده‌ای در ریه‌های خود بوده‌اند که سلامت آینده آنها را به خطر می‌اندازد. محققان هلندی کشف کرده‌اند که رشد ساختارهای کوچک در ریه‌ها که به نام گِرِهَگ ریه شناخته می‌شوند، حتی در بین افرادی که هرگز در زندگی خود سیگار نکشیده‌اند، به طرز شگفت‌آوری رایج است.

کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف برق کولرها با فناوری فضاپیماها

محققان می‌گویند، سیستمی موسوم به هلیکس میکرا(Helix Micra) را می‌توان به سیستم‌های تهویه تجاری موجود مجهز کرد و مصرف برق آنها را تا حد چشمگیری کاهش داد.

نباید در مجموعه‌های مردمی و نخبه پرور دچار بروکراسی شویم

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این هنر نیست که صد مرتبه سر کلاس بروی و هیچ کسی حاضر نباشد که حرف تو را گوش دهد، هنر این است که نگاه کنی و تغییر در دل ها ایجاد شود، این موهبت را خدا عطا می‌کند. اگر می‌خواهیم ببینیم نخبه هستیم یا نیستیم باید نخبه پرور باشیم، باید دور و اطرافمان نور بتابانیم تا به تدریج افراد دورمان جمع شوند و متاثر از ما شوند.

تقدیر از مربیان نخبه‌پرور و برگزیدگان مسابقه نخبگان و تمدن‌سازی اسلامی

در افتتاحیه نخستین گردهمایی ملی مجموعه‌های نخبه‌پرور، از مربیان نخبه پرور و برگزیدگان مسابقه نخبگان و تمدن‌سازی اسلامی تقدیر شد.

در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می‌بینند

یک‌صد و هفتاد و هشتمین نشست علمی - تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تحت عنوان "سیاست‌های توسعه فناوری‌های راهبردی در ایران" برگزار شد.

طبخ بهداشتی غذا با کمترین میزان انرژی با تجهیزات صنعتی فناوران کشور

تجهیزات صنعتی پخت و پز دستاورد یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند تنها با یک کپسول گاز مایع فرآیند طبخ غذای بهداشتی را برای زائران میلیونی اربعین انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha