• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052517195
  • خبرنگار : 50295

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:

دانش‌آموزان نخبه بدون هدایت شدن به سمت رشته‌های غیربنیادی می‌روند

دانش‌آموزان نخبه بدون هدایت شدن به سمت رشته‌های غیربنیادی می‌روند

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: ۱۵ نفر از دانش‌آموزان حاضر در المپیاد نانو به گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پایه دعوت شدند و سه ماه مهمان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه هستند تا در آینده، یکی از رشته‌های علوم پایه را انتخاب کنند.

بابک‌ کریمی امروز (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ماه) در اختتامیه المپیاد علوم و فناوری نانو که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، با اشاره به ضرورت داشتن دیدگاه راهبردی نسبت به المپیاد علوم و فناوری نانو، اظهار کرد: نداشتن دیدگاه راهبردی باعث ایجاد خطراتی می‌شود، از جمله بی‌اثر بودن اینگونه المپیادها در آینده کشور.

او با بیان اهمیت حمایت از جوانان و دانش‌آموزان، گفت: اگر این جوانان و دانش‌آموزان در داخل کشور حمایت نشوند، جذب موسسات بین‌المللی می‌شوند که به‌دنبال جذب چنین افراد نخبه و برجسته‌ای هستند.

وی افزود: در صورت هدایت نشدن این دانش‌آموزان نخبه با برنامه‌های راهبردی، این افراد به سمت رشته‌هایی می‌روند که بنیادی نیست، در نتیجه، در آینده نه‌چندان دور کشور با کمبود افراد خلاق و متفکر در محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی مواجه خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از مسائل تحت پیگیری راه‌اندازی ساختار Full scholarship (بورسیه تحصیلی کامل) در کشور است. بر این اساس برای دانش‌آموزانی که وارد این حوزه می‌شوند، حمایت ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته می‌شود. همچنین این افراد از نظر اشتغال و معیشت هم حمایت می‌شوند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان بیان اینکه نگاه مدیریتی کشور به مجموعه جوانان ایجاد نشاط و و حس رفاقت و صمیمیت است، گفت: اگر جوان این حس را داشته باشد که در صورت اشتباه کردن، از طرف مسئولان و بزرگان کشور حمایت می‌شوند، حس دلبستگی به کشور پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: با این تدابیر ساده و حمایت‌های انجام‌شده می‌توان مسئله رفتن جوانان از کشور را حل کرد.

کریمی در ادامه به مسئولیت متفکران در پیدا کردن راه‌ حل امروزی برای حل مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت: با راه‌های قدیمی نمی‌توان درباره جوانان به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما باید جوانان را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که از تاریخ و گذشتگان خود با خبر باشند، اظهار کرد: نتیجه از بین بردن تاریخ یک فرهنگ این است که این فرهنگ نمی‌تواند در جامعه جهانی پیچیده فعلی از تنش‌ها و مشکلات به سلامت عبور کند.

در ادامه، عماد احمدوند، سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از کارهای مهم ستاد نانو، بیان کرد: باور داریم برای آینده کشور کار می‌کنیم.

وی با تاکید بر ویژگی‌های خاص ۴۰ نفری که در المپیاد حضور داشتند، گفت: این افراد می‌توانند با  ظرفیت‌های بالایی که دارند در رفع ضعف‌های موجود در کشور مفید باشند.

احمدوند افزود: در مسیری که در حوزه نانو وجود دارد با همه کم و کاستی‌های موجود، راه رشد وجود دارد. توسعه نانو در کشور راه مشخصی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha