• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052517051
  • خبرنگار : 50589

واکاوی عمق ترکیب تراکتور در لیگ بیست‌وچهارم

واکاوی عمق ترکیب تراکتور در لیگ بیست‌وچهارم

ایسنا/آذربایجان شرقی جذب ستاره‌های مطرح در بازار نقل‌ و انتقالات تابستانی، تیم تراکتور را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است.

فصل جدید لیگ‌ برتر فوتبال از امروز (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ماه) با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود. تراکتور در نخستین دیدار خود در لیگ بیست‌وچهارم از ساعت ۱۹:۱۵ روز جمعه به خانه مس رفسنجان خواهد رفت.

تراکتور یکی از فعال‌ترین تیم‌ها در بازار نقل‌ و انتقالات تابستانی بود. آن‌ها تا این لحظه به‌طور رسمی از هشت بازیکن رونمایی کرده‌اند. با این حال، نواقصی هم در فهرست تراکتور نمایان است که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم جذب جانشین برای گستاوو واگنین اشاره کرد.

سعید مظفری‌زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور هم گفته است که دو مهاجم خارجی دیگر به این تیم اضافه خواهند شد.

صید ۳ ستاره از رقیب

انتقال مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند به تراکتور پر سر و صدا بود. سه ستاره فصل گذشته پرسپولیس که نقش مهمی در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت ایفا می‌کردند، راهی اردوی رقیب دیرینه شدند.

تراکتور سه ستاره رقیب را جذب کرد تا ضمن تقویت ترکیب خود باعث تضعیف پرسپولیس، یکی از مدعیان جدی قهرمانی شود.

البته انتقال بیرو به تراکتور با حواشی مختلفی از جمله شکایت پرسپولیسی‌ها علیه تراکتور و این دروازه‌بان همراه شد و پرونده این شکایت کماکان در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال باز است.

علی نیامده رفت!

مهند علی، پدیده فوتبال عراق خرید بعدی تی‌تی‌ها لقب گرفت، اما نیامده رفت. علی یکی از استعدادهای سال‌های اخیر فوتبال عراق است که کیفیت فنی بالایی هم دارد، اما مشکل این بازیکن که تراکتوری‌ها نگران آن بودند، مربوط به مصدومیت‌های متعدد این بازیکن بود.

البته باشگاه تراکتور دلیل عدم همکاری با مهند علی را به‌صورت شفاف اعلام نکرد و رسانه رسمی این باشگاه درباره قطع همکاری با علی نوشت: شرایط همکاری باشگاه تراکتور با مهند علی، مهاجم تیم ملی عراق فراهم نشد و باشگاه تراکتور برای این بازیکن آرزوی موفقیت دارد.

گردهمایی کروات‌ها

ایگور پوستونسکی دیگر خرید تی‌تی‌ها در پنجره تابستانی بود. هافبک ۲۹ ساله کروات با سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های واراژدین، زاگورِچ، اینتر زاپرشیچ و تیم اچ ان کی گوریتسا نخستین خرید خارجی قرمزپوشان لقب گرفت.

تومیسلاو اشترکالی، مهاجم ۲۸ ساله کروات کا فصل گذشته پیراهن تیم اسلاون بلوپو را در کرواسی بر تن داشت دومین خرید خارجی تراکتور در بازار نقل‌ و انتقالات تابستانی لقب گرفت.

او فصل گذشته آمار هشت گل و هشت پاس گل در ۳۲ مسابقه را ثبت کرد و سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی از لیگ کرواسی، پرتغال، ایتالیا و لتونی را در کارنامه دارد.

جذب چهارمین پرسپولیسی

مهدی عبدی که فصل گذشته توسط پرسپولیس به تراکتور قرض داده شده بود، به جمع شاگردان اِسکو ملحق شد و پوریا پورعلی و علیرضا آرتا دیگر خریدهای تراکتوری‌ها لقب گرفتند.

نقل‌ و انتقالات برای تراکتور تمام نشده است و احتمالاً آن‌ها باید منتظر دو ورودی دیگر هم باشند.

در ادامه به بررسی عمق ترکیب تراکتور در فصل جدید می‌پردازیم.

دروازه‌بان

در کنار بیرو همچنان نام حسین پورحمیدی در فهرست بازیکنان تراکتور نمایان است. جدایی احسان مرادیان هم از تراکتور هنوز رسمی نشده است تا تی‌تی‌ها از سه سنگربان بهره ببرند. البته شایعات درباره رای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به پرونده جنجالی بیرانوند داغ است.

مدافعان وسط

زوج عارف آقاسی و شجاع خلیل‌زاده نسبت به فصل گذشته حفظ شده و علیرضا آرتا هم به صف مدافعان تراکتور اضافه شده است.

محمد آقاجانپور هم توانایی بازی در پست دفاع وسط را دارد.

مدافع راست

رقابت میان دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی شیری و محمد آقاجانپور برای تصاحب منطقه راست دفاع تراکتور تنگاتنگ خواهد بود، اما در این بین اسماعیلی‌فر شانس بیشتری برای قرارگیری در ترکیب ثابت قرمزپوشان دارد.

مدافع چپ

محمد نادری انتخاب اول اسکو برای دفاع چپ خواهد بود، اما سعید کریم‌آذر یار بومی تراکتوری‌ها هم توانایی بازی در این پست را دارد.

هافبک‌ها

(دفاعی)

تراکتور ایگور پوستونسکی را جانشین صفا هادی کرده است، اما پویا پورعلی و بهزاد سلامی رقبای تراکتور در این پست خواهند بود.

(میانی)

ریکاردو آلوز حالا پس از دو فصل درخشش در کمربند میانی تی‌تی‌ها به‌دنبال این است که برای سومین سال متوالی بهترین پاسور لیگ‌برتر شناخته شود.

گستاوو واگنین ستاره جداشده تی‌تی‌ها در این منطقه از زمین است و مهدی حسینی دیگر هافبک میانی تراکتور محسوب می‌شود.

وینگرها

تی‌تی‌ها از امیرحسین حسین‌زاده، مهدی ترابی، مهدی هاشم‌نژاد، محمد قنبری و سجاد آشوری در پست وینگر بهره می‌برد.

حسین‌زاده نقش بسزایی در قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم داشت، اما عملکردش در نخستین حضور خود در تراکتور چندان جالب نبود و حالا به‌دنبال جبران مافات است.

ردپای ترابی در هر گوشه از موفقیت‌های فصول گذشته پرسپولیس نمایان است و حضور همزمان دو ستاره سابق سرخابی‌ها در تقویت عمق اسکواد (عمق ترکیب) تراکتور نقش زیادی داشته است.

مهاجمان

رحمان جعفری، تومیسلا اشترکالی و مهدی عبدی در صف مهاجمان قرار دارند. با توجه به علاقه اِسکو به بازی با دو مهاجم باید دید از میان این سه نام چه کسانی زوج هجومی تراکتور را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha