• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416918
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، مهارت محوری است

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، مهارت محوری است

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه، گفت: تحول در فضای آموزشی نخستین موضوع سند تعالی دانشگاه است که بر این اساس تغییر از رویکرد آموزش حافظه محور به مهارت محور دنبال می‌شود.

مجتبی ملکی چوبری امروز، ۲۴ مرداد ماه در بیست و ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن سردار سلیمانی این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: سند تحول و تعالی دانشگاه مبتنی بر اسناد بالادستی است و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و برنامه پنج ساله در دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۱۴۰۵ تعیین شد.

وی با بیان اینکه در سند تحول و تعالی دانشگاه پنج جهش مبتنی بر برنامه و ماموریت تعیین شده که تحول در فضای آموزشی نخستین مورد سند تعالی دانشگاه است، افزود: جهش در حوزه پژوهش با رویکرد حل مساله، حرکت از سمت درآمدهای شهریه به سمت درآمدهای غیر شهریه،حرکت از ناکارآمدی فرهنگی به سمت کارآمدی فرهنگی و جهش در توسعه کیفی دانشگاه از دیگر بخش‌های جهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه با رویکرد تعالی بیشتر و با اشاره به تحصیل حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: ۴۰ درصد بار آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی همچنین بیان کرد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از کیفیت نسبی مناسبی برخوردارند از این رو ادغام و تجمیع واحدهای دانشگاهی مطرح نیست و به دنبال توسعه کیفی آنها هستیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، ملکی چوبری در ادامه با تشریح ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۷۰۰ عضو هیات علمی و نخبگانی دارد، ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزء یک و ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha