• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052416833
  • خبرنگار : 71443

پنتاگون دستورالعمل حفاظت از پرسنل نظامی در برابر ضربه‌های مغزی را به‌روز کرد

پنتاگون دستورالعمل حفاظت از پرسنل نظامی در برابر ضربه‌های مغزی را به‌روز کرد

وزارت دفاع آمریکا در راستای محافظت از سربازان خود در برابر ضربه‌های مغزی ناشی از قرار گرفتن در معرض انفجارها از جمله در حین آموزش، ارزیابی‌های شناختی برای تمام سربازان جدید را الزامی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع ایالات متحده در دستورالعمل جدید خود در رابطه با محافظت از پرسنل نظامی بخش مربوط به آسیب‌های مغزی ناشی از قرار گرفتن در معرض انفجارها را به‌روز رسانی کرد.

این دستورالعمل جدید همچنین مستلزم استفاده بیشتر از تجهیزات حفاظتی، حداقل فاصله ایستادن در طول انواع خاصی از آموزش و کاهش تعداد افرادی است که در نزدیکی انفجارها قرار می‌گیرند.

سناتور «آنگوس کینگ» نماینده مستقل از ایالت مِین و عضو کمیته نیروهای مسلح، از پنتاگون به دلیل پیگیری سریع این تغییرات مورد نیاز قدردانی کرد و به نگرانی‌ها درباره که یکی از نیروهای ذخیره ارتش اشاره کرد که مسئول کشتن ۱۸ نفر در مین بود. او دچار نوعی آسیب مغزی شده بود که می‌توانست به زمان آموزش دانشجویان در وست پوینت بر روی یک نارنجک مرتبط باشد.

اما یک گزارش ارتش درباره این فرد می‌گوید که او قبلاً از نردبان سقوط کرده بود که یکی از دلایل بالقوه صدمات به سر او بوده است.

این گزارش بر قرار گرفتن مکرر در معرض سلاح‌های سنگین‌تر مانند توپخانه، سلاح‌های ضد تانک و ماشین‌های کالیبر سنگین که سطح مشخصی از ضربه را ایجاد می‌کنند، متمرکز بود، نه نارنجک‌ها و سلاح‌های کوچک مورد استفاده توسط این نیرو.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، دستورالعمل جدیدی را که جایگزین یک یادداشت موقت از سال ۲۰۲۲ می‌شود، تحت عنوان «شناسایی و اجرای بهترین شیوه‌ها برای ارتقای سلامت کلی مغز و مقابله با آسیب‌های تروماتیک مغزی» توصیف کرد.

دستورالعمل جدید که هفته گذشته منتشر شد، بر تلاش‌های موجود استوار است و در عین حال از تحقیقات برای محافظت از پرسنل در آینده استفاده می‌کند.

به گفته مقامات، ارزیابی‌های شناختی که برای پرسنل جدید نظامی تا پایان سال و برای پرسنل فعال و پرخطر کنونی تا پاییز ۲۰۲۵ لازم است، امکان آزمایش‌های شناختی اضافی را برای ایجاد تغییراتی در عملکرد مغز که می‌تواند در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض انفجار ایجاد شود، فراهم می‌کند.

کاترین کازمینسکی از مرکز «امنیت جدید آمریکایی»، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن با تمرکز بر سیاست های دفاعی و امنیتی ملی گفت: این گامی در جهت درست است، زیرا دستورالعمل‌های وزارت دفاع به وضوح بیان می‌کند که ما برای مهار فرماندهان خود تلاش نمی‌کنیم، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بیشتر در این مورد فکر کنیم.

جاش ویک، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: وزارت دفاع حدود ۶ سال است که واحدها را در رابطه با سلامت مغز و اثرات عملکردی ناشی از فشار بیش از حد انفجار بر سلامت مغز ارزیابی می‌کند.

او افزود: اطلاعات در حال ظهور از ارزیابی انفجارهای حاد و مواجهه‌های مکرر در سطح پایین با اثرات نامطلوبی مانند ناتوانی در خواب، عملکرد شناختی ضعیف، سردرد و سرگیجه مرتبط است و وزارت دفاع متعهد به درک، پیشگیری، تشخیص و درمان فشار بیش از حد انفجار و اثرات آن در همه اشکال آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۹:۰۱

معترضین نظامی آمریکایی یا تهدید می‌شوند و یا تطمیع.