• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052416811
  • خبرنگار : 50649

شهردار منطقه ۱۱ شیراز مطرح کرد:

اولویت‌سنجی ارائه خدمات به مردم به صورت محله‌ به محله در شیراز

اولویت‌سنجی ارائه خدمات به مردم به صورت محله‌ به محله در شیراز

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۱۱ شیراز با بیان اینکه سیاست شهرداری توجه به محلات کم برخوردار است، گفت: محله به محله اولویت‌سنجی برای ارائه خدمات به مردم انجام می‌دهیم تا کار اصولی و زیرساختی انجام دهیم که در نهایت مشکلات مردم برطرف شود.

بهروز پرنیان امروز، ۲۴ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه محدوده خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ شهری یک هزار و ۱۰۰ هکتار است، گفت: این منطقه جمعیتی قریب ۱۲۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی میزان اعتبارات شهرداری منطقه ۱۱ شیراز در سال جاری را ۵۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز شیراز به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

پرنیان با بیان اینکه سه محله پودنک، قناعت‌پیشه و شاهیجان به عنوان مناطق محرومیت‌زدایی در این منطقه انتخاب شده است، افزود: در این راستا ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محله پودنک، ۱۳ میلیارد تومان برای قناعت‌پیشه و ۵ میلیارد تومان برای محله شاهیجان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز در ادامه برخی از پروژه‌های شاخص در حال اجرای منطقه را برشمرد و افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل لوله‌گذاری، آسفالت، پلاستر و مرمت دیوارها، کف‌سازی پیاده‌روها و جدول‌گذاری و کانیو به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان با پیشرفت ۵۰ درصد در محلات مذکور از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی، ساخت سالن توپی شهید اسماعیل ابهری به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان و پیشرفت ۵ درصد، سالن مطالعه شهید مطهری با مبلغ ۱۶.۷ میلیارد تومان و پیشرفت ۸۰ درصد در فاز یک، فاز ۲ پارک شهدای حج با مبلغ ۵ میلیارد تومان و پیشرفت ۴۰ درصد و دیوارگذاری رودخانه خشک به مبلغ ۷.۳ میلیارد تومان با پیشرفت ۹۰ درصد را از دیگر پروژه‌های شاخص در دست اجرای این منطقه برشمرد.

پرنیان همچنین به پروژه‌های شاخص سال جاری اشاره کرد و گفت: احداث سالن تئاتر نصر با برآورد مبلغ ۴۲ میلیارد تومان، احداث لوپ غدیر با برآورد ۱۰ میلیارد تومان، تراش و ترمیم آسفالت سطح منطقه با برآورد ۱۰ میلیارد تومان، بهسازی پارک‌های سطح منطقه از جمله پارک ارغوان و پارک‌های محله‌ای با برآورد تقریبی ۲۰ میلیارد تومان، مرمت و بهسازی مساجد سطح منطقه با برآورد ۴.۵ میلیارد تومان، احداث پل هوایی به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان در ابتدای خیابان ریاستی، احداث یادمان شهدای گمنام در ۲ پارک منطقه به مبلغ ۳ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها هستند.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ شیراز، پروژه لوله‌گذاری در خیابان ولعصر تا رودخانه خشک به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، ایستگاه آتش‌نشانی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، احداث مخزن آب با برآورد ۱۴ میلیارد تومان و احداث ساختمان منطقه و میدان‌گاه که در مرحله طراحی توسط شرکت مشاور است، از دیگر پروژه‌های شاخص امسال این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری افتتاح فاز اول بوستان حاشیه‌ای شهدای حج در مجاورت بلوار شهدای حج داشتیم و فاز دو هم در حال اجراست، گفت: به دنبال آن هستیم تا فضای سبز در حاشیه رودخانه خشک را در این منطقه تکمیل کنیم.

پرنیان با تصریح اینکه دومین پیست اسکیت استاندارد استان فارس در این منطقه قرار دارد، تأکید کرد: سیاست شهرداری شیراز توجه به محلات کم برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با بیان اینکه در این منطقه فضای لازم برای احداث پارک کم داریم لذا باید پارک‌های قدیمی را تقویت کنیم، گفت: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی مساجد این منطقه اختصاص دادیم ضمن اینکه در مناسبت‌های مذهبی هم اعتبارات خوبی به مساجد اختصاص می‌دهیم.

وی از طراحی دو پل عابر پیاده در بلوار رسول اعظم(ص) و محله ریاستی خبر داد و گفت: در دو نقطه واقع در پارک ارغوان و بوستان نماز، یادمان شهدای گمنام را طراحی کردیم که در بوستان نماز المان شهدای گمنام نصب شده است اما تکمیل نیست.

پرنیان یکی از مشکلات این منطقه را آبگیری معابر در نقاطی مانند میدان فرصت شیرازی، خیابان ولعصر و بلوار جانبازان در هنگام بارندگی عنوان کرد که در این راستا عملیات لوله‌گذاری انجام شد تا آب‌های سطحی به سمت رودخانه هدایت شوند.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز بیان کرد: یکی از مشکلات و نواقص این منطقه آن است که شهرداری منطقه ۱۱ فضای مطلوبی برای ارائه خدمات به شهروندان ندارد لذا مکانی را در مجاورت اداره راهداری واقع در بلوار مدرس برای احداث ساختمان شهرداری منطقه ۱۱ درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه محله به محله اولویت‌سنجی برای ارائه خدمات به مردم انجام می‌دهیم تا کار اصولی و زیرساختی انجام دهیم که در نهایت مشکلات مردم برطرف شود، گفت: سطح شهرداری منطقه ۱۱ را به ۹ محله تقسیم کردیم که بتوانیم در بازه زمانی ۳ الی ۴ ساله کل به محلات خدمات اصولی و زیرساختی دهیم تا توسعه متوازنی در سطح شهرداری منطقه رخ دهد و همه ساکنان بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز بیان کرد: ۲ بسته سرمایه‌گذاری طی ماه‌های گذشته داشتیم  و یک سرمایه گذار انتخاب شد که عملیات ساخت شهربازی در بوستان نمازی را با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان انجام می‌دهد و یک سرمایه‌گذار هم برای ساخت قطار کابلی در بوستان سایه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان انتخاب کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha