• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052416662
  • خبرنگار : 71661

تعداد بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر انگلیس از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد

تعداد بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر انگلیس از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد

تعداد افراد بازداشت‌شده به دلیل حضور در شورش‌های خشونت‌آمیز علیه مهاجران در بریتانیا از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، یک مقام پلیس بریتانیا اعلام کرد تعداد بازداشت‌شدگان در خشونت‌های اخیر و حملات علیه مسلمانان و مهاجران در بریتانیا به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

در ۲۹ ژوئیه سه دختربچه انگلیسی در شهر «ساوث‌پورت» کشته شدند، اقدامی که نژادپرستان و مخالفان مهاجرت در بریتانیا آن را به گردن یک مهاجر روآندایی انداخته و به دروغ او را مسلمان دانسته و آن را در فضای مجازی منتشر کردند. در پی انتشار گسترده این اطلاعات نادرست، شورش‌هایی علیه مهاجران و مسلمانان در این کشور آغاز شد که به خشونت کشیده شده و شامل به‌آتش‌کشیدن اماکن و دزدی از فروشگاه‌ها بود.

به گزارش رویترز، خشونت‌هایی در شهرهای انگلیس و همچنین در ایرلند شمالی در گرفت، اما از هفته گذشته که تلاش مقامات انگلیسی برای بازداشت شورشیان تشدید شده، آتش این شورش‌ها نیز خوابیده است. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این شورش‌ها به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.

تعداد بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر انگلیس از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد
بازداشت نوجوان شرکت‌کننده در شورش‌های ضدمهاجرتی

شورای پلیس ملی بریتانیا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد در سراسر این کشور در مجموع ۱۰۲۴ نفر بازداشت شده‌ و ۵۷۵ نفر متهم شده‌اند، از جمله یک شهروند ۶۹ ساله که در شهر لیورپول به تخریب اماکن متهم شده است.

یک دختر نوجوان ۱۳ ساله انگلیسی هم در ۳۱ ژوئیه در حالی دیده شده که به درب هتلی که پناهجویان در آن مستقر بودند، با خشونت ضربه می‌زد. او در دادگاه به جرم خود اقرار کرده است. «توماس پاور» دادستان پرونده می‌گوید: «این واقعه تکان‌دهنده موجب رعب و وحشت انسان‌هایی می‌شود که هدف اعمال این تبهکاران قرار می‌گیرند. بسیار نگران‌کننده است که چنین دختر کم سن‌وسالی در این بی‌نظمی خشونت‌بار حضور داشته است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha