• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052416654
  • منبع : نمایندگی اردبیل

ارسال بیش از ۲۰۰۰ آثار دانش آموزی به دبیرخانه طرح داناب

ارسال بیش از ۲۰۰۰ آثار دانش آموزی به دبیرخانه طرح داناب

ایسنا/اردبیل معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تعداد آثار رسیده به دبیرخانه طرح داناب در استان را دو هزار و ۲۰ اثر اعلام کرد و افزود: این تعداد آثار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان علاقمند بودند و آموزش و انتقال پیام مناسبی اتفاق افتاده است و به زودی داوری آثار رسیده انجام و در مراسم اختتامیه از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

محمود مشکی امروز ۲۴ مرداد در نشست خبری طرح ملی دانش آموزی نجات آب استان اردبیل (داناب)، یکی از رسالت‌های بزرگ در جامعه را حفاظت از آب و فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد و گفت: نقش رسانه در جهت تثبیت فرهنگ آب که بیش از پیش نیازمند مسیر دهی به آن هستیم قابل لمس و تقدیر است.

مشکی، طرح داناب را یک الگوی بهینه برای مصرف آب و حفاظت از این منابع محدود عنوان کرد و گفت: مخاطب این طرح  تمام آحاد جامعه است و اما این طرح در کشور به دلیل تاثیرگذاری دانش آموزان در خانواده به صورت دانش آموزی شروع شده است چرا که دانش آموز اگر در کودکی مورد آموزش و آگاه‌سازی قرار گیرد در بزرگسالی نیز در کنار فرهنگ سازی زمینه کاهش هزینه ها، استفاده درست از منابع و حفاظت از آن را فراهم خواهد کرد.

وی کارکرد این طرح را انتقال فرهنگ حفاظت و استفاده درست از آب به نسل بعدی عنوان کرد و افزود: این طرح یک طرح فرایندی است امیدوارم که روند انتقال از مدرسه به خانه و جامعه  به درستی اتفاق بیفتد.

مشکی با بیان اینکه امروز نقش تربیتی مدرسه قویتر از خانه و جامعه است، تصریح کرد: چرا که یک سری از دانش‌آموزان فاقد والدین و دارای والدین بدسرپرست هستند و مدیریت تربیت و آگاه سازی در این خانواده مناسب نیست و آموزش و پرورش با نیروهای آموزش دیده و علاقمند می تواند بحث فرهنگ سازی در این خصوص را مدیریت کند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به گستره این طرح اشاره کرد و گفت: در ۱۲ منطقه از ۱۹ منطقه آموزش و پرورش استان این طرح اجرا شد همکاران در سطح مدیران بر اساس علایق وارد طرح شدند و ۱۴ مدرسه مشخص شد و بالای ۳۰۰۰ دانش آموز در مدارس متوسطه آموزش‌های فرایندی و هدفمند را به صورت متمرکز دریافت کردند.

مشکی، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این طرح را دو هزار و ۲۰ اثر اعلام کرد و افزود: این تعداد آثار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان علاقمند بودند و آموزش و انتقال پیام مناسبی اتفاق افتاده است و به زودی داوری آثار رسیده انجام و در مراسم اختتامیه از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه علاقمند هستیم از مهر ماه این طرح به صورت هدفمند با جامعه پوششی بیشتر اجرا شود، تصریح کرد: اگر در سال جاری اقبال عمومی از این طرح مناسب بوده است به خاطر آموزش‌های سال گذشته و انتقال پیام مناسب در سال سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha