• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052416636
  • منبع : قوه قضاییه

مسجدی:

خدمات پزشکی قانونی به سهولت به زائرین اربعین ارائه شود

خدمات پزشکی قانونی به سهولت به زائرین اربعین ارائه شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفت: پزشکی قانونی در این ایام با تشکیل تیم ها و گروه های عملیاتی به زائرین عزیز ارائه خدمت می کند و حضور فعالی در این مراسم دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد در مراسم تکریم و معارفه معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با تأکید بر لزوم تکریم زائرین عزیز در مراسم اربعین، تصریح کرد: در این ایام خدمات پزشکی قانونی به ویژه در استان های مرزی باید با سهولت و در سریع ترین زمان ممکن به مردم ارائه شود و هرجا به خدمات سازمان نیاز بود ضمن تکریم، امکان بهره مندی از آن خدمت به راحتی و بدون معطلی برای مردم فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه علمی و لزوم پویایی و خلاقیت در سازمان افزود: معاونت پزشکی و آزمایشگاهی سازمان یکی از حوزه های مهم و تخصصی است که هر گونه اقدام، تصمیم گیری و سیاستگذاری در این بخش به طور مستقیم در حوزه های فنی و اظهارنظرهای کارشناسی تأثیرگذار است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: این معاونت به دلیل زیرمجموعه های تخصصی آن در چهار بخش معاینات بالینی، تشریح، کمیسیون و آزمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از نظر گستردگی خدمات، طول و عرض آن به اندازه کل سازمان است.

مسجدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت پزشکی و آزمایشگاه و پیشرفت و توسعه این معاونت در سال های اخیر، تصریح کرد: اگر سازمان امروز به رشد و تعالی رسیده و در بین مردم و جامعه جایگاه قابل قبولی به دست آورده است نتیجه خدمات و تلاش های همکاران حوزه معاونت پزشکی و آزمایشگاهی است که در قالب انجام مأموریت ها به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: با وجود پیشرفت های قابل توجه معاونت پزشکی و آزمایشگاهی، هنوز تا رسیدن به قله و وضعیت مطلوب فاصله داریم به همین دلیل لازم است رویه موجود با قدرت و جدیت بیشتری ادامه یابد و کارها متوقف نشود.

وی همچنین ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های ارزنده دکتر مسعود قادی پاشا معاون سابق پزشکی و آزمایشگاهی سازمان در طول مسئولیت پنج ساله در این معاونت افزود: در سال های گذشته اقدامات قابل توجهی در این معاونت صورت گرفت که زمینه رشد و تعالی سازمان را فراهم کرد که جای تقدیر و تشکر دارد اما از این پس دکتر قادی پاشا به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان که استانی پهناور و البته محروم است خدمت خواهند کرد که امیدواریم در جایگاه جدید نیز موفق و مؤید باشند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با معرفی بابک سلحشور به عنوان معاون جدید پزشکی و آزمایشگاهی سازمان اظهار داشت: دکتر سلحشور از امروز معاون پزشکی و آزمایشگای سازمان خواهند بود که پیش از این مسئولیت اداره کل کمیسیون‌های سازمان را بر عهده داشتند که در این جایگاه شاهد تحولات و اقدامات قابل توجهی بودیم و برای ایشان هم در سمت جدید آرزوی توفیق دارم.

در ادامه این مراسم قادی پاشا معاون سابق پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این معاونت طی سال های اخیر گفت: یکی از اقدامات قابل توجه سال های اخیر تولید کیت های ژنتیک بود به نحوی که امروز در تهیه و فراهم کردن این کیت ها با هیچ مشکلی مواجه نیستیم این در حالی است که در حوادثی مانند منا برای تهیه کیت به شدت دچار کمبود و مشکل بودیم.

وی ساخت دستگاه هایی همچون اتوسمپلر، هموژنایزر و الکل سنج تنفسی را از دیگر اقدامات قابل توجه سال های اخیر عنوان کرد و افزود: در روزهای آینده دستگاه جدید هداسپیس نیز که مراحل نهایی تست و ارزیابی را می گذراند رونمایی و ارائه خواهد شد که کاری بزرگ و قابل توجه است.

در پایان سلحشور معاون جدید پزشکی و آزمایشگاهی سازمان نیز با قدردانی از خدمات قادی پاشا اظهار داشت: تمام تلاش و سعی من در مجموعه معاونت پزشکی و آزمایشگاهی انجام هرچه بهتر خدمات و اعتلای اهداف عالیه سازمان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha