• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403052416617
  • خبرنگار : 71244

رئیس کمیته انتخاب وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

نحوه انتخاب «کاظمی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نحوه انتخاب «کاظمی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رئیس کمیته انتخاب وزیر آموزش و پرورش، نحوه انتخاب «علیرضا کاظمی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تشریح کرد و از کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه در ۶ ماهه نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ گفت.

علی اصغر فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش و رئیس کمیته انتخاب وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: در کمیته آموزش و پرورش ذیل شورای راهبری، بعد از ساعت‌ها بحث به لیستی ۱۵ نفره تحت عنوان کسانی که می‌توانند مورد تایید پزشکیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش قرار بگیرند، رسیدیم؛ لیست دراختیار شورای راهبری ستاد پزشکیان قرار گرفت و ریس جمهور نیز با مشورت مشاوران خود، «علیرضا کاظمی» را از این لیست انتخاب کرد. 

وی با تاکید بر اینکه کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اولویت‌های کاری خود از جمله بازگشایی مدارس، پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان را به عنوان دو اقدام فوری کوتاه مدت اعلام کرد که دنبال خواهد کرد گفت: البته برای بازگشایی مدارس مشکلات زیادی وجود دارد از جمله کسری نیروی انسانی و منابع مالی؛ این وزارتخانه در ۶ ماهه اول سال تحصیلی جاری با کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است که این می‌طلبد کاظمی وقت زیادی را بگذارد تا این مشکل بازگشایی مدارس و کسری بودجه را حل کند. 

رئیس کمیته انتخاب وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما در بلند مدت، اجرای سند تحول، ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود دارد البته لازم است برای معلمانی که در رشته‌های غیر تخصصی تدریس می‌کنند و معلمانی که دوره‌های روش تدریس و معلمی را نگذرانده‌اند و در حال حاضر در حال کار هستند، باید آموزش‌های لازم پیش‌بینی شود.

فانی با تاکید بر اینکه بهبود معیشت فرهنگیان و منزلت و هویت آنان که در سخنرانیهای رییس جمهور به دفعات بیان شد نیز جزو برنامه‌های بلند مدت وزیر پیشنهادی است ادامه داد: تجدید نظر در محتوای کتب درسی، برنامه‌ریزی برای فوق برنامه‌های متناسب با مخاطبان و دانش‌آموزان امروز نیز از دیگر برنامه‌های بلندمدت است.

به گفته وی، همچنین حفظ استقلال آموزش و پرورش و جلوگیری از جناحی شدن آن، تلاش برای افزایش سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی و بودجه عمومی کشور نیز از اقدامات اولویت داری است که در دولت پزشکیان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این انتخاب که با تشخیص رییس جمهور از لیست کمیته آموزش و پرورش صورت گرفته است انتخابی شایسته باشد و کاظمی با توجه به تجربیات و همکاری فرهنگیان، مدیران و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و کمک اولیاء بتواند بخشی از مشکلات را حل کند تا اینگونه برگ زرین دیگری به خدمات آموزش و پرورش کشور اضافه شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha