• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052416596
  • خبرنگار : 50463

کوچ اجباری از پیست تارتان/شوک به ورزش دوومیدانی یزد

کوچ اجباری از پیست تارتان/شوک به ورزش دوومیدانی یزد

ایسنا/یزد همزمان با آماده‌سازی ورزشگاه شهید نصیری یزد برای میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، اعلام شد که ورزشکاران دیگر رشته‌ها مانند دوومیدانی دیگر حق ورود به محوطه زمین بازی این ورزشگاه را ندارند.

در این روزهای گرم فوتبالی که همه استان دست به دعا برداشته‌اند تا ورزشگاه شهید نصیری مجوز میزبانی از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران اخذ کند تا آرزوی میزبانی از تیم های بزرگ فوتبال ایران پس از ۲۰ سال محقق شود، این امید هم داریم که ورزش پرمدال و جذاب‌ المپیکی دوومیدانی یزد خصوصاً در بخش بانوان فدایی فوتبال نشود.

هرچند که از مدت ها قبل و از زمان آغاز عملیات عمرانی مرمت، ترمیم و بازسازی ورزشگاه شهید نصیری، دختران ورزش دوومیدانی استان به دفعات نسبت به نبود فضای کافی تمرینی و اختلال زمان تمرین دختران با انجام عملیات عمرانی، آن هم زمانی که مسابقات لیگ برتر دوومیدانی کشور در حال پیگیری است، اعتراض و انتقاد کرده بودند اما صحبت شب گذشته دبیر کارگروه استاندارد سازی ورزشگاه‌های ایران آب سردی بر بدنه ورزش دوومیدانی استان بود.

«داوود رفعتی» دبیر کارگروه آماده‌سازی ورزشگاه‌های کشور شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران در این باره، گفت: ورزشگاهی که قرار است میزبان مسابقات لیگ برتر باشد شرایط متفاوتی نیز خواهد داشت، همانطور که مسابقات ملی شرایطی متفاوتی با مسابقات لیگ داخلی دارد.

وی ادامه داد: جهت کنترل برگزاری مسابقات تمام هیات‌های ورزشی مستقر در ورزشگاه نصیری به غیر از هیات فوتبال که متولی برگزاری مسابقات است حتما می‌بایست از ورزشگاه خارج شده و سالن های خود را تخلیه کنند. 

رفعتی گفت: همچنین ورزشکاران رشته‌های دیگر از جمله دوومیدانی که پیش از این جهت تمرینات خود از این ورزشگاه استفاده می‌کردند دیگر حق ورود به محوطه زمین بازی را ندارند و مسئولین استان باید در این باره چاره‌ای بیاندیشند. 

حال کافیست به تاریخ رجوع کنیم تا یادآور شود روزهایی که ورزش یزد در افول به سر می‌برد؛ این قهرمانان و نسل حال حاضر دوومیدانی همانند امیری پورها، کردعلی‌ها و کاظمی‌ها بودند که روزهای درخشان و افتخارات چشم‌ نوازی را برای ورزش استان یزد رقم زدند و قطعا در سال‌های آتی، یزد می‌تواند ورزشکار المپیکی نیز در این رشته داشته باشد.

ورزش دوومیدانی در استان یزد و به خصوص در بین بانوان خواهان بسیاری دارد و همین موضوع باعث شده‌ تا دوومیدانی بانوان استان در عرصه ملی و حتی بین المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد ولی حالا که به دلیل لیگ برتری شدن فوتبال استان و میزبانی ورزشگاه شهید نصیری یزد از لیگ برتر، دیگر اجازه حضور در پیست تارتان این ورزشگاه را ندارند، می‌طلبد که برای ادامه حیات و کسب افتخارات هرچه بیشتر ورزشکاران این رشته، مسئولان استان حمایت ویژه‌ای را از قهرمان این عرصه داشته باشند و بدون فوت وقت و پیش از کوچ اجباری قهرمانان نامی استان به سایر استان، چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha