• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052416575
  • خبرنگار : 71368

شهردار منطقه ۱۵ تهران اعلام کرد

از آخرین وضعیت احداث پارک‌ آبی تا جمع آوری ۹۰۰۰ معتاد

از آخرین وضعیت احداث  پارک‌ آبی تا جمع آوری ۹۰۰۰ معتاد

شهردار منطقه ۱۵ تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه های عمرانی منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد شیری صبح امروز در نشست خبری خود که در بوستان بانوان حضرت معصومه برگزار شد، با بیان اینکه حدود  یک سال از بازگشایی پردیس بانوان منطقه ۱۵  که دو سال تعطیل بود، می گذرد، گفت: این بوستان اولین بوستان بانوان شهر تهران بود که در ۲۷ هکتار مساحت در حال خدمت رسانی به بانوان منطقه و شهر تهران است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در منطقه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۱ هزار تن آسفالت ریزی و ۱۵۰۰ پروانه ساخت و ساز صادر شد، اظهارکرد: ۱۴۰ هزار رای شهروندان در طرح «من شهردارم» ثبت شد و رتبه های نخست را کسب کردیم.

شیریژ با اشاره به اینکه در حوزه بودجه رشد بالایی داشتیم و امسال از ۱۱۳ پروژه سال گذشته به ۱۵۳ پروژه در بحث پروژه های من شهردارم رسیدیم، گفت: در این پروژه ها ۵۴ درصد پیشرفت داریم و تا پایان شهریور به حدود  ۹۰ درصد خواهند رسید و در پاییز تکمیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در مجموعه شهربانو یک بوستان ۸۰۰۰ متری احداث می شود، پروژه کلینیک گل و گیاه امسال به اتمام خواهد رسید، گفت: پروژه دسترسی بزرگراه امام‌علی (ع) به مشیریه انجام شده و امسال تکمیل خواهد شد. پروژه بهسازی مجموعه ورزشی رضویه امسال انجام خواهد شد و دو مجموعه ورزشی در محله هاشم آباد و کیانشهر در حال ساخت است.

شیری با بیان اینکه  ۱۵ پروژه جدید نیز در این دوره مدیریت شهر تعریف شده است، در مورد خدمات رسانی به زائران اربعین‌ حسینی گفت: این منطقه هم معین جاماندگان اربعین و هم معین قرارگاه مرزی شلمچه است و توفیق خدمت رسانی در این دو مسیر را خواهیم داشت‌.

وی در مورد توسعه حمل و نقل عمومی در این‌منطقه گفت:  سال گذشته کلنگ زنی خط ۸ مترو  از منطقه ۱۵ آغاز شد و تجهیز کارگاه آن انجام‌ شده و تمام تلاش این است که خط ۹ نیز به زودی از منطقه ۱۵ آغاز شود و اقدامات برای در اختیار قراردادن موقت و دائمی زمین‌ به مترو در حال انجام است و با افزوده شدن این دو خط،  کل منطقه تحت پوشش مترو قرار می گیرد چراکه با رسیدن خط ۸ و ۹ مترو ۱۰ ایستگاه مترو  در منطقه ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ در مورد وضعیت ترافیکی سرای ایرانی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک محدوده سرای ایرانی در انتهای محور خاتم‌الانبیا و قصر فیروزه زیرگذری احداث می شود، گفت: هدف این  است که برای تردد اهالی مسعودیه، والفجر و افسریه به محور خاوران دسترسی مناسب تری ایجاد و این تردد بدون گردش انجام شود که فاز اول آن به اتمام رسیده است و فاز دوم آن نیز به زودی آغاز می شود.

شیری ادامه داد: پیوست ترافیکی سرای ایرانی را آبان سال ۱۴۰۲ به شورا تحویل دادیم علیرغم اینکه وظیفه ای در این مورد نداشتیم و همه ملاحظات ترافیکی را در آن لحاظ کردیم ، مثلا در بحث پارکینگ باید ۱۳۰۰ پارکینگ تامین می کردیم در حالی که ما بیش‌از ۱۸۰۰ پارکینگ تامین کردیم.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: سال گذشته ۱۵۰۰ پروانه صادر کرده بودیم و امسال تا امروز حدود ۵۰۰ پروانه صادر شده که تا پایان سال به میزان سال گذشته خواهیم رسید. حدود ۱۰۰۰ پلاک در بافت فرسوده را نوسازی کردیم.

وی در مورد سرانجام وضعیت احداث بزرگراه شوشتری در این منطقه گفت:  معارضی در محدوه منطقه ۱۵ برای پروژه شهید شوشتری وجود ندارد و همه آنها رفع شدند.

شیری در مورد وضعیت معتادان متجاهر در منطقه ۱۵ با بیان اینکه  در طول سال گذشته حدود ۹۰۰۰ نفر از معتادین متجاهر را از سطح منطقه جمع آوری کردیم  اما برخی از آنها به علل مختلف به معابر برمی گشتند، گفت: با افزایش ظرفیت یاورشهرهای تهران، طرح ویژه ای گذاشته شد و تا به امروز ۲۶۷۶ نفر را جمع آوری کردیم که تاثیر آن بیش از ۹۰۰۰ نفر سال گذشته است و همه آنها در مراکز یاورشهر نگهداری می شوند.

وی در مورد وضعیت ساختمان های ناایمن سطح منطقه با بیان اینکه ۹ ساختمان ناایمن و بحرانی در منطقه داشتیم که یک مورد آن انبار چای بود که به سرای ایرانی تبدیل شد گفت:  از این ۹ ساختمان، ۴ مورد از حالت بحرانی خارج شدند و ایمن سازی ۵ مورد دیگر نیر در حال پیگیری و انجام است.

شیری در پایان در خصوص آخرین وضعیت پروژه پارک آبی آزادگان توضیح داد: دلیل طولانی شدن آغاز اجرای این پروژه این است که سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد. سه بخش سازمان ورزشی و سازمان سرمایه گذاری و شهرداری منطقه پیگیر آن هستند و منتظر نظر کارشناسی کارشناسان هستیم و قول دادند تا آخر شهریور نظر خود را درباره سرمایه گذاری ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha