• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416539
  • خبرنگار : 71588

فرستاده آمریکا: توافق در غزه باعث کاهش تنش میان لبنان و اسرائیل می‌شود

فرستاده آمریکا: توافق در غزه باعث کاهش تنش میان لبنان و اسرائیل می‌شود

فرستاده آمریکا به لبنان اعلام کرد که هیچ‌کس خواهان جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش ایسنا، «آموس هوکشتاین»، فرستاده آمریکا به لبنان درجریان کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد نیاز مبرم و فوری به کاهش تنش در امتداد خط آبی وجود دارد.

براساس گزارش العربیه، وی در ادامه افزود توافق در غزه شرایط مناسبی را برای کاهش تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی فراهم خواهد کرد. هیچ‌کس خواهان جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیست.

هوکشتاین همچنین تصریح کرد با گذشت زمان، فرصت‌های توسعه دامنه درگیری افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: ما باید برای پایان یافتن جنگ و درگیری در غزه تلاش کنیم. اقدامات خشونت‌بار درحال افزایش است و باید برای کاهش تنش فورا وارد عمل شویم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص امکان ممانعت از جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان گفت: من به آن باور دارم.

فرستاده آمریکا به لبنان همچنین خاطرنشان کرد: برای دستیابی به آتش‌بس در غزه زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

وی همچنین ادعا کرد: ما در راستای برقراری آرامش کار و تلاش می‌کنیم.

او گفت هدف بازگرداندن ساکنان به شهرهایشان در جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی است. تاخیر در پذیرش راه حل‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ غزه هیچ توجیهی ندارد.

فرستاده آمریکا به لبنان تاکید کرد: ما نیاز داریم تا برای خاتمه بخشیدن به جنگ غزه با یکدیگر همکاری و تلاش کنیم.

در همین رابطه، منابعی به العربیه اعلام کردند که دیدار هوکشتاین با فرمانده ارتش لبنان بر آمادگی‌های ارتش و نیازهای آن متمرکز بود.

پیشتر «عصام شرف الدین»، وزیر مهاجران در دولت موقت لبنان نیز اعلام کرده بود آموس هوکشتاین دروغ می‌گوید و او برای منافع آمریکا تصمیم گرفته است به منطقه سفر کند.

وی در ادامه افزود هوکشتاین بیم این دارد که اعتبار آمریکا در منطقه از بین برود.

این مقام لبنانی خطاب به کسانی که در داخل لبنان با مقاومت مخالفت می‌کنند، اظهار کرد: حزب‌الله شهدای زیادی در راه دفاع از کشور تقدیم کرده و هرگونه اهانت و اقدام تحریک‌آمیز علیه مقاومت در این برهه حساس، بسیار شرم‌آور است و ما تمامی رفتارها و سخنانی را که در این موقعیت حساس، در راستای خدمت به اسرائیل باشد محکوم می‌کنیم.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. پس از تأکید ایران و حزب‌الله بر پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، فرمانده حزب‌الله لبنان، طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نگران وقوع درگیری گسترده‌تری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha