• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052416457
  • خبرنگار : 50444

کاربری اراضی تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد تعیین تکلیف شد

کاربری اراضی تپه تاریخی معصوم‌زاده بجنورد تعیین تکلیف شد

ایسنا/خراسان شمالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی رأی کمیسیون ماده ۵ اراضی تپه معصوم‌زاده بجنورد را به شهردار بجنورد ابلاغ کرد و تحویل داد.

مهدی رشیدی امروز (۲۴ مرداد ماه) با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی به مردم برای رفع مشکلات، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در ملاقات مردمی، مراجعین زیادی در معاونت عمرانی استانداری داشت و به مراتب تکرار می‌شد، مشکل اراضی تپه معصوم‌زاده بجنورد بود. به دستور استاندار و پیگیری مستمر در دستگاه‌های ذی‌ربط در سطوح ملی و استانی، در نهایت در جلسه کمیسیون ماده ۵ بجنورد موضوع مطرح و تایید شد و پس از مدت ۴۰ سال، مشکل بیش از ۱۰۰ خانوار از شهروندان بجنوردی رفع شد.

وی گفت: با تغییر کاربری ۲۲ هزار و ۲۳ مترمربع به تعداد ۵۷ قطعه از تاریخی به مسکونی تجاری در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۳ در کمیسیون ماده ۵ موافقت و پس از بررسی توسط شورای عالی شهرسازی در مورخ ۱۴۰۳/۵/۲۱ توسط معاون عمرانی ابلاغ شد.

رشیدی بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی یادشده در عرصه تاریخی قرار گرفته بود، پس از اخذ مصوبه سفر رئیس جمهور شهید، با وجود مشکلات فراوان و جلوگیری از هرگونه تغییر در کاربری و تثبیت و حفظ آثار تاریخی در عرصه املاک یادشده، با پیگیری‌ها و جلسات مکرر در استان و تهران برای رفع مشکلات مردم و ساماندهی اراضی با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی، اداره کل ثبت اسناد و میراث فرهنگی و گردشگری تغییر کاربری اراضی در تهاتر و احداث بنا موافقت و الباقی اراضی به صورت تاریخی تثبیت شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عموی استانداری خراسان شمالی، وی افزود: برای تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و رفع مشکلات، مالکانی که در عرصه تاریخی قرار گرفته‌اند می‌توانند با همکاری اداره کل راه و شهرسازی نسبت به پیگیری لازم برایتهاتر و واگذاری اراضی به دولت با ارائه اسناد مالکیت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha