• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052416268
  • خبرنگار : 50214

مدیر عامل هلال احمر استان:

خدمات توانبخشی در یزد جامع نیست

خدمات توانبخشی در یزد جامع نیست

ایسنا/یزد مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد بر لزوم جامعیت خدمات توانبخشی در استان اشاره و در این باره از تلاش برای تبدیل مرکز توانبخشی هلال احمر استان به یک مرکز جامع جهت ارائه خدمات در سه سطح آموزش و پیشگیری، اقدامات توانبخشی و حمایت از خانواده توانخواهان خبر داد.

«محمد عشقی» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به خدمات با کیفیت و ارزان قیمت درمانی در استان یزد نسبت به برخی استانهای دیگر، اظهار کرد: با این حال به نظر می‌آید در استان یزد به لحاظ خدمات توانبخشی جامع با کاستی‌هایی مواجه هستیم لذا هلال احمر استان علاوه بر ایجاد یک مرکز توانبخشی در خیابان آیت الله کاشانی یزد، رایزنی‌هایی با دانشگاه توانبخشی تهران صورت داده تا با ایجاد فضای ایده‌آل توانبخشی در استان به طور جامع‌تری در این حوزه ورود کند.

وی در توضیح این مطلب، با بیان این که متاسفانه در حال حاضر برای رفع مشکلات جسمی افراد بیش از این که به اقدامات توانبخشی توجه داشته باشیم، به سمت عمل‌های جراحی هدایت می‌شویم، خاطرنشان کرد: تلاش داریم ارائه خدمات توانبخشی هلال احمر را در سه سطح شامل آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات جسمی، اقدامات درمانی توانبخشی و در نهایت حمایت از خانواده توانخواهان ارائه کنیم.

عشقی در این باره تصریح کرد: باید علاوه بر درمان بیماران از طریق اقدامات توانبخشی که البته نیازمند ارائه آموزش‌های لازم به بیماران و خانواده‌هایشان در این حوزه است، آموزش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای افراد به مشکلات جسمی که آنها را نیازمند به درمانهای توانبخشی میکند نیز اقدام شود.

وی اضافه کرد: از طرفی عمدتاً جامعه تمام هم و غم خود را صرف بیماران در این بخش می‌کند و غالباً از اهتمام به آلام و مشکلات خانواده توانخواهان غافل می‌ماند لذا سعی داریم با حمایت روانی و توانبخشی در هلال احمر یزد، این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی این اقدامات را نیازمند برنامه‌ریزی، تامین هزینه و فضاسازی لازم دانست و گفت: قطعاً اکنون نیز حمایت‌هایی در این باره را شاهدیم ولی قطعاً این حمایت‌ها به صورت ارزان قیمت در اختیار این قشر قرار نمی‌گیرد به طور مثال یک مسافرت معمولی برای این قبیل خانواده‌ها معمولاً هزینه‌بر، دشوار و ملال‌آور است و هلال احمر سعی دارد فضای نوع‌دوستی را در این بخش نیز پررنگ‌تر کند و به این حوزه جامعیت ببخشد.

مدیر عامل هلال احمر استان به فعالیت مرکز بانک امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت در تمام شهرستانهای یزد اشاره کرد و گفت: هلال احمر در راستان تسکین آلام بشری و کمک به همنوعان، این تجهیزات را که متشکل از وسایل پزشکی مازاد یا خیری اهدا شده است، در بازه زمانی مشخصی در اختیار افراد نیازمند قرار می‌دهد.

وی با بیان این که بانک امانت تجهیزات پزشکی نقش مهمی در گره‌گشایی از مشکلات مردم در تهیه وسایل مورد نیازشان دارد، ابراز امیدواری کرد که مردم و خیرین مشارکت بیشتری در این رابطه به منظور ارائه خدمات بیشتر به همنوعان خود داشته باشند.

عشقی به اهتمام این جمعیت به آموزش فوریت‌های پزشکی و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف مردم نیز اشاره و عنوان کرد: یکی از اولویتهای امسال هلال احمر استان گسترش این آموزش‌ها در فضای آپارتمان‌ها که به نوبه خود بعضاً جمعیت یک محله را در خود جای داده‌اند، است و امیدواریم بتوانیم از این طریق مردم را در بحرانها و حوادث توانمند کنیم تا قبل از حضور گروه‌های امدادی بتوانند حداقل به خودشان کمک کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha