• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052416265
  • خبرنگار : 50200

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد

 برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با متخلفین حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز 

 برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با متخلفین حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز 

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران بر برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی با متخلفین حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تاکید کرد و افزود: در این راستا، مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی باید به تکالیف و وظایف خود در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل کنند تا از هرگونه اقدام غیرقانونی جلوگیری شود.

عباس پوریانی امروز در حاشیه بازدید از ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته در روستای پلطان شهرستان تنکابن، با اشاره به وجود مواهب طبیعی مازندران، بر ساماندهی وضعیت ساخت و سازها در استان تاکید کرد و افزود: قطعاً با افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام می کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم برخورد قانونی روسای دادگستری و دادستان ها با متخلفین در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید و تصریح کرد: می‌طلبد مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی به وظیفه و تکالیف خود در این خصوص به شکل مطلوب عمل کرده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

پوریانی افزود: طبق قانون، اقدام افرادی که نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می کنند، جرم است و در قانون برای متخلفین و مجرمین این حوزه، جریمه و قلع و قمع تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از صاحبان زمین های کشاورزی خواست قبل از هرگونه اقدام برای ساخت و ساز، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از کمیسیون مربوطه در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی اقدام کنند.
پوریانی تاکید کرد: متولیان تعیین بافت شهری و روستایی نیز با برنامه ریزی صحیح و مراجعه به محل مورد نظر و انجام کارشناسی دقیق، نسبت به تعیین صحیح محدوده طرح هادی اقدام کنند تا از بروز مشکلات بعدی و ایجاد زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۱:۳۳

زمین های روستای اسرم میاندرود داره همینجور ویلا سازی میشه. چرا جلوشو نمیگیرید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۶

اقای رئیس دادگستری یکی از مشکلات را شما دیدید عمده مشکلات به عدم پاسخگویی وبی توجهی به ارباب رجوع میباشد آیا جایی هست که بتوان از آن مرجع شکایت کرد وجواب گرفت؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۳:۱۴

سلام لطفا درخصوص افرادیکه ساکن روستاهستند وفاقد مسکن وخارج از بافت زمین دارند تکلیف چیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۲:۰۹

باباسلمان(شهریار) کوچه بسیج کوچه سعیدشیرازی پلاک ۹ ساخت وساز غیرمجاز و بدون ایمنی روی خانه کلنگی ساخته شده است از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳هیچ رسیگی نشده است