• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052416229
  • منبع : نمایندگی همدان

پیاده‌روی اربعین نماد حرکت به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی است

پیاده‌روی اربعین نماد حرکت به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی است

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: پیاده‌روی با شکوه اربعین نماد حرکت به سوی تمدن سازی نوین اسلامی در سراسر جهان است.

حجت الاسلام طاها جامه بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: اکنون که جوامع بشری در سراسر جهان با نوعی بن بست عقیدتی و مشکلات عدیده در سبک مدیریت اجتماع مواجه شده‌اند، نیاز به ظهور منجی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بیان کرد: مکتب‌های خود ساخته بشری که تنها متکی به عقل و دانش ناقص بشر هستند به سوی سقوط و فروپاشی حرکت می‌کنند و اکنون مکتب و اندیشه حسینی راه نجات جوامع بشری را به آنها نشان می‌دهد.

حجت الاسلام جامه بزرگ با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین به نوعی آماده شدن برای ظهور امام زمان(عج) را در اذهان تداعی می‌کند، تاکید کرد: اندیشه، مکتب و سیره عملی امام عصر(عج) دقیقاً همانی است که جد بزرگوار ایشان امام حسین(ع) در پی اجرای آن بودند.

وی تاکید کرد: مکتب عاشورا و امام حسین(ع) برگرفته از عقل و وحی الهی و دستورات خداوند هستی بخش است و به همین دلیل پاسخگوی همه نیازهای بشر در هر مقطع از زمان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه دشمنان بشریت با ابزار رسانه‌ها و تبلیغات مسموم خود سعی می کنند پیاده‌روی اربعین را صرفاً یک حرکت سیاست زده معرفی کنند، تاکید کرد: در منطق اسلام، دین از سیاست جدا نیست اما سیاست زدگی و سیاسی بازی مقوله‌ای جدا از سیاست ورزی الهی است.

وی خاطرنشان کرد: جذابیت و عشقی که در مکتب حسینی جلوه کرده مصداق آیه‌ای از قرآن است که می‌فرماید خداوند نور خود را کامل می‌کند اگر چه کافران و مشرکان از آن کراهت داشته باشند.

حجت الاسلام جامه بزرگ یادآور شد: عشق به امام حسین(ع) و نهضت عاشورا بر قلب‌ها و دل‌ها حکومت می‌کند و انسان‌های آزاد اندیش و حقیقت جو در سراسر جهان در نهایت به سپاه جبهه حق خواهند پیوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha