• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416225
  • خبرنگار : 71516

سیصد و سیزدهمین روز جنگ غزه

کشتار جدید در اردوگاه النصیرات/ ارتش اشغالگر کریدور بشردوستانه در رفح را بست

کشتار جدید در اردوگاه النصیرات/ ارتش اشغالگر کریدور بشردوستانه در رفح را بست

جنگ غزه وارد سیصد و سیزدهمین روز خود شده است و بمباران اشغالگران در سراسر نوار غزه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی ساختمان‌ها، خانه‌ها و مدارس باقی مانده را که قبلا بمباران نشده بودند، هدف قرار می‌دهد و ویرانی بزرگی بر جای گذاشته است به طوریکه نوار غزه را به انبوهی از آوار تبدیل کرده است. در آخرین جنایت در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز هفت تن شهید شدند که بیشترشان زن و کودک بودند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات توپخانه‌ای را به مناطقی در غرب و شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه انجام دادند که به شهادت تعدادی از غیرنظامیان منجر شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه، چهار نفر از جمله کودکان شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

هفت غیرنظامی از جمله سه کودک در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلشان در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه شهید شدند.

رسانه‌های فلسطینی در این باره گزارش دادند هفت تن که بیشتر آنها زن و کودک شهید و تعدادی نیز بر اثر بمباران خانه‌ای در منطقه الحوض در بازار جدید در داخل اردوگاه النصیرات زخمی شدند.

دفاع مدنی در غزه اعلام کرد که نیروهای آن در خان یونس چهار شهید را از آپارتمانی که توسط اشغالگران اسرائیلی در یکی از برج‌های حمد در جنوب نوار غزه بمباران شده بود، پیدا کردند.

کشتار جدید در اردوگاه النصیرات/ ارتش اشغالگر کریدور بشردوستانه در رفح را بست

به گفته منابع فلسطینی از صبح امروز تاکنون ۱۶ تن در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویر هولناکی را از اجساد شهدا منتشر کردند. در این تصاویر کودکی دیده می‌شود که در اثر بمباران رژیم صهیونیستی سرش قطع شده است.

همچنین ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که جنبش حماس بامداد امروز (سه‌شنبه) به سمت کریدور بشردوستانه در منطقه رفح تیراندازی کرد.

این ارتش برای بستن این کریدور توجیه کرد: با توجه به اینکه منطقه شاهد عملیات رزمی فعال است، تردد و هماهنگی از طریق کریدور بشردوستانه به طور موقت متوقف می‌شود.

در این راستا،  دختربچه فلسطینی به نام «لینا الشیخ خلیل» (چهار ساله) بر اثر سوء تغذیه و عدم درمان در سایه تداوم جنگ اسرائیل در نوار غزه و بسته شدن گذرگاه‌ها به شهادت رسید.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha