• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052416091
  • خبرنگار : 50972

شهردار مشهد:

تکلیف ما این است که اجازه ندهیم مشهد، تهران دوم در زمینه آلودگی هوا شود

تکلیف ما این است که اجازه ندهیم مشهد، تهران دوم در زمینه آلودگی هوا شود

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: یکی از موضوعات مهم در کلانشهرها، محیط زیست است و تکلیف ما این است که اجازه ندهیم مشهد، در زمینه  آلودگی هوا تهران دوم شود

محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال جاری، آخرین سال فعالیت  دوره ششم شورای اسلامی شهر است و وقت برداشت اقدامات سه ساله مدیریت شهری است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در شهرداری‌ها، محیط زیست است و هر شهردار در حوزه محیط زیست تکالیفی دارد که در مشهد تکلیف ما حداقل این است که  نباید اجازه دهیم مشهد، در زمینه  آلودگی هوا، تهران دوم شود

قلندر شریف تصریح کرد:  از اقدامات موثر در این حوزه، مدیریت حمل و نقل عمومی است که در این دوره به طور ویژه بر حمل و نقل ریلی و عمومی تمرکز کرده‌ایم.

قلندر شریف ادامه داد: علی‌رغم آب‌وهوای خشک مشهد، از دیگر اقدامات موثر در حوزه حفظ محیط زیست، ایجاد فضای سبز در سرتاسر شهر است که حتی تامین آب این فضاها نیز به پایداری محیط زیست کمک کرده است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد:  مشهد در چندین حوزه مدیریت شهری در کشور به عنوان شاخص شناخته شده، از جمله  حوزه ایجاد فضای سبز که با وجود اینکه به لحاظ اقلیمی محدودیت داریم، اما مشهد در این حوزه در  کشور نمونه است.

وی اضافه کرد: تامین منابع آبی برای آینده شهر از دیگر اقدامات مهم مدیریتی بود، تفکیک خط انتقال آب فضای سبز از آب شهری از کارهای ویژه‌ای بود که در حال انجام است و  در این زمینه  حدود ۶۰ درصد پیشرفت داریم، همچنین استفاده از آب خاکستری و تصفیه فاضلاب و پساب از اقدامات مهم در زمینه تأمین آب برای فضای سبز شهری است.

شهردار مشهد اظهار کرد: ترویج دوچرخه سواری، اهدای وام برای تهیه موتورهای برقی، طرح بایدو و طرح‌های تشویقی برای آن از جمله رایگان کردن آن هنگام  استفاده از آن در ابتدا و یا پایان ساعات اداری، تخفیف ۹۰ درصدی برای مسیرهایی که  مقصد آن حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه‌های قطارشهری یا ایستگاه‌های اتوبوس باشد و ... از جمله اقداماتی است که در شهر و در زمینه حفظ محیط زیست انجام شده است.

قلندر شریف بیان کرد: هر دوره از مدیریت شهری با شعاری شناخته می‌شود و تمرکز آن دوره بر روی یک موضوع خاص است؛ دوره چهارم تمرکز بر قطار شهری بود، در دوره سوم تمرکز بر حوزه‌های اقتصادی بود. در دوره ششم بخصوص در پانزده ماه اخیر، توجه ما بر روی فعال کردن تمام حوزه‌ها بوده به طوری که حوزه‌های فرهنگی، محیط زیست و خدمات شهری بسیار پویا و فعال هستند.

وی افزود: در همین راستا  ایجاد دو مجموعه بزرگ فضای سبز را آغاز کرده‌ایم که قطعا تا پایان دوره ششم به سرانجام نخواهد رسید.

 شهردار مشهد کفت: پارک کرامت با محدودترین سرمایه در محروم‌ترین منطقه و  در منطقه شش در شهرک شهید رجایی، با ۷۷ هکتار در دست اجراست که امیدواریم در این دوره بیشتر از ۳۰ هکتار از این مجموعه به سرانجام رسد که بیش از هشت باغ دارد، همچنین بوستان جهانشهر که با توافقات انجام شده با ارتش و آستان قدس این مهم اتفاق افتاد و فاز یک آن آغاز شده است و با احداث آن،  ۱۲۹ هکتار فضای سبز به شهر اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha