• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052316039
  • خبرنگار : 50536

مدیر ستاد دیه استان:

در سال‌جاری ۲۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی از بند حبس رهایی یافتند

در سال‌جاری ۲۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی از بند حبس رهایی یافتند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: طی چهار ماه سال‌جاری ۲۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی از بند حبس رهایی یافتند.

رسول تقی پور، سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه، در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد ۲۴۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن با مبلغ بدهی ۳۷۷ میلیارد تومان از بند حبس آزاد شدند.

وی با بیان اینکه مبلغ پرداختی ستاد دیه استان برای بدهی این زندانیان ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود، افزود: در سال‌جاری میانگین پرداختی برای هر زندانی ۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای آزادی آنها هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۳۱۸ میلیارد تومان از این بدهی از طریق اعسار به تقسیط انجام‌شده یعنی قضات دادگستری موافقت کردند بعد از خروج از زندان، بدهی به صورت اقساط پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: آورده‌ی خانواده‌ها ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و گذشت شُکات ۳۳ میلیارد تومان بوده است.

تقی پور با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان از بند حبس رهایی یافتند، گفت: ۶۸۲ نفر آنها مرد و ۱۸ نفر زن بودند که کل پرداختی ستاد دیه در قالب کمک ویژه و پرداختی بلاعوض ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی ادامه داد: میانگین پرداختی برای هر زندانی ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه ۵۵۰۰ خیر شناسنامه دار در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: چهار میلیارد تومان در طول یک ماه گذشته از یک بانک توسط ۹۸۶ نفر به ستاد دیه استان واریز شده است.

وی بیان کرد: در طول یک ماه گذشته از سه بانک دیگر ۲۰۰۰ نفر به ستاد دیه استان وجه واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بزرگترین خیرین را در میان خیریه‌های سطح کشور دارد، گفت: ۲۹ خیر خارج از کشور نیز به ستاد دیه استان کمک می‌کنند.

تقی پور اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته ۴۹۳۸ خانواده متوفی هزینه‌های مراسم ترحیم را به ستاد دیه استان اهدا کردند که از این طریق ۱۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از حبس آزاد شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزانه بیست خانواده متوفی هزینه‌های مراسم ترحیم را جهت آزادی زندانیان به ستاد دیه استان اهدا می‌کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha