• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052316032
  • خبرنگار : 50536

رئیس هیأت امناء ستاد دیه کشور خبر داد

آزادی ۹۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور طی سال گذشته

آزادی ۹۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیأت امناء ستاد دیه کشور از آزادی ۹۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کشور طی سال گذشته خبر داد.

سید اسد اله جولایی، سه شنبه، ۲۳ مرداد ماه، در نشست خبری اظهار کرد: از شروع فعالیت ستاد دیه در رمضان ۱۳۶۹ تا به امروز ۱۷۰ هزار زندانی غیر عمد از بند آزاد شده‌اند که تحقق این امر با کمک مسئولین ادوار مختلف و همراهی خیرین میسر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۳۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در کشور از زندان رهایی یافتند که ۸۸۷۹ آن‌ها مرد و ۴۵۲ نفر زن بودند، افزود: مبلغ بدهی این زندانیان ۱۳ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بابت آزادی این زندانیان طلبکاران بیش از ۲۵ درصد بدهی خود را بخشیدند.

جولایی با بیان اینکه در چهار ماهه سال‌جاری ۳۳۶۸ زندانی جرائم غیر عمد از بند حبس رهایی یافتند، گفت: ۱۷۶ نفر آنها زن و ۳۱۹۲ مرد بودند.

رئیس هیأت امناء ستاد دیه کشور خاطر نشان کرد: پنج نفر از این زندانیان ناشی از حوادث رانندگی، ۱۸ نفر حوادث کارگاهی، ۱۴ نفر قتل شبه عمد و غیر عمد، ۲۱۳۲ مالی، ۹۶۱ مهریه و ۲۳۸ نفر نفقه با مبلغ بدهی شش هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از بند زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۲۹۹ زندانی جرائم غیر عمد از طریق صلح و سازش بدون پرداخت ریالی از زندان رهایی یافتند، اظهار کرد: پویشی به نام «هر هئیت آزادی یک زندانی غیر عمد» برای ایام محرم و صفر مطرح شد که از این طریق ۸۶۲ زندانی که ۵۰ نفر آنها زن و بقیه مرد بودند از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه پرچم ستاد دیه کشور برای همه‌ی پیروان ادیان الهی در اهتزاز است، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های کشور حضور دارند که بیشترین زندانی به ترتیب از استان تهران، فارس و اصفهان است.

جولایی افزود: در حال حاضر در زندان‌های کل کشور زندانی ناشی از حوادث رانندگی وجود ندارد.

معاون جذب مشارکت‌های مردمی و روابط عمومی ستاد دیه کشور نیز در ادامه افزود: یکی از هنرمندان در چهارماهه‌ی سال‌جاری مبلغ ۶.۵‌ میلیارد تومان از طریق دنبال کنندگان اینستاگرامی خود جمع کرده که از طریق این اقدام خیرخواهانه، ۱۱۰ زندانی در روز عاشورا آزاد شدند.

هادی جلالی ادامه داد: در آذربایجان شرقی از طریق هزینه‌های مراسم ترحیم ۱۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد طی سال‌های اخیر آزاد شدند، این استان ۵۵۰۰ خیر شناسنامه دار دارد که مستمرا به این ستاد کمک می‌کنند.

جلالی گفت: بیشترین کمک‌ها برای ستاد دیه کشور از استان اصفهان و آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha