• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052315992
  • خبرنگار : 50123

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری:

وضعیت مدارس چهارمحال و بختیاری تا زمان بازگشایی مرتب رصد شود

وضعیت مدارس چهارمحال و بختیاری تا زمان بازگشایی مرتب رصد شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: تمام تلاشمان باید این باشد که مدارس در مهر ۱۴۰۳ بدون دغدغه بازگشایی شوند، لذا وضعیت را باید مرتب رصد کنیم و کاستی‌ها و نقاط قوت احصا شود.

محسن حسین‌میرزایی۲۳ مردادماه در نشست شورای آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش همواره در همه صحنه‌ها نقش پررنگی دارد، اظهار کرد: از جمله در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مراحل اول و دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد نقش بی‌بدیل این نهاد هم از حیث نیروی انسانی و هم فضا و امکانات و تجهیزات بودیم.

وی با بیان اینکه مردمی بودن از سفارشات آموزه‌های دینی به مسئولان است، ادامه داد: آموزش‌وپرورش نیز در تمامی مناطق و روستاها حضور دارد و برپایی میزهای خدمت از دیگر مصادیق مردمی بودن این نهاد است.

حسین‌میرزایی توجه دولتمردان خاصه نمایندگان مجلس به نهاد آموزش‌وپرورش به‌ویژه در حوزه توزیع اعتبارات را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به این نهاد به معنی توجه به تمام جمعیت استان و کشور، توجه به فرهنگ، توجه به سیاست و امنیت، اقتصاد و ... است و لذا همه موظفیم این نهاد را کمک کنیم.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و توضیح داد: تمام تلاشمان باید این باشد که مدارس در مهر ۱۴۰۳ بدون دغدغه بازگشایی شوند و این مهم در سایه شناخت و اشراف کامل بر وضعیت موجود آموزش‌وپرورش حاصل می‌شود لذا وضعیت را باید مدام رصد کنیم و کاستی‌ها و نقاط قوت احصا شود.

حسین‌میرزایی در خصوص پروژه مهر، ادامه داد: شاداب‌سازی وضعیت فیزیکی مدارس بسیار مهم و در روحیه فرهنگیان و دانش‌آموزان بسیار مؤثر است که جا دارد از اجرای طرح شهید عجمیان ناظر بر شاداب‌سازی مدارس استان قدردانی کنیم که همه مجموعه‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز کمک خواهد کرد تا این طرح در زمان باقی‌مانده تا بازگشایی مدارس، فعال‌تر پیش برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با یادآوری اینکه ساماندهی نیروهای آموزش‌وپرورش نیازمند تدبیر است تا با عدالت پیش برود، افزود: اینطور نباشد که مراکز شهرستان‌ها از معلم برخوردار باشند و مناطق دوردست محروم بمانند لذا این مهم نیازمند کار و تلاش جدی است.

حسین‌میرزایی فرهنگ را عامل پیشرفت هر جامعه دانست و بیان کرد: هر کاری که در حوزه عمرانی اعم از مدرسه‌سازی، مسجدسازی، جاده‌سازی و ... انجام می‌دهیم همه ظرف هستند حال آنکه محتوا اصل است که بسیار اهمیت دارد و در رأس آن، توجه به آموزه‌های غنی دینی است.

وی ادامه داد: توجه به نماز یکی از مصادیق مهم آموزه‌های دینی است و انتظار می‌رود که مانند سال‌های گذشته توجه ویژه به ترویج و اقامه نماز در مدارس چهارمحال‌وبختیاری صورت گیرد زیرا شرکت دانش‌آموزان در نماز تأثیرات فراوانی دارد.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه معلمان نباید هیچ دغدغه‌ای جز آموزش دانش‌آموزان را در کلاس نداشته باشند، گفت: اگر این مهم در کشور ما محقق شد، خیلی از مشکلات ما مرتفع می‌شود؛ لذا انتظار می‌رود مسکن فرهنگیان استان در اولویت کار نهادهای مربوط قرار گیرد تا حتی‌الامکان دغدغه‌های معلمان تقلیل یابد که تسریع در ساز و کار این موضوع جزو مصوبات این جلسه است.

وی در پایان گفت: توجه به ساماندهی سرویس‌های مدارس، توجه به اقتصاد خانواده‌ها در تهیه لباس فرم مدارس و جلوگیری از تحمیل هزینه به آنان، اتخاذ تدبیر نسبت به حل مشکلات کمبود فضای آموزشی در شهرک منظریه، توجه به حل مشکلات مدارس غیرانتفاعی از دیگر انتظارات است.

در ادامه امین سلیمانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به پروژه نهضت ملی فرهنگیان، اظهار کرد: پروژه ۵۲۴ واحدی فرهنگیان استان هنوز به سرانجام نرسیده و پیشرفت محسوسی نداشته که اعتراض فرهنگیان را که آورده مالی هم داشتند، به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: تابستان امسال، استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۸ سهمیه استخدام معلم داشت که پس از برگزاری آزمون‌ها، ۵۳۲ نفر به مصاحبه دعوت شدند و فرایند به خوبی پیش رفت که نتایج به زودی اعلام خواهد شد. امسال در مجموع، یک‌هزار و ۹۱ نیرو جذب بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش خواهند شد.

سلیمانی تصریح کرد: در حوزه توزیع کتاب‌های درسی، در مجموع یک میلیون و ۹۶۸ هزار کتاب باید توزیع شود که تا کنون یک میلیون و ۳۱۶ هزار جلد کتاب توزیع شده است و برآورد می‌شود تا پایان شهریورماه تمام کتاب‌ها توزیع شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان  تصریح کرد: ما نگران کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و فارسان هستیم به‌ویژه در شهرکرد با توجه به مهاجرپذیر بودن استان، این نیاز جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: استدعا داریم این کمبود با ورود بخش‌های مختلف چه اعتبارات ملی، چه اعتبارات تملک دارایی، بسیج سازندگی یا مجمع خیران مدرسه‌ساز و ... مرتفع شود که در غیر این‌صورت، در دو سه سال آینده دچار مشکل جدی خواهیم شد.

سلیمانی در پایان گفت: ۱۱۰۰ نیروی آموزش‌وپرورش استان در شرایط بازنشستگی هستند که با پیگیری‌ها، خوشبختانه ۵۰ درصد این نیروها استمرار همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha