• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052315918
  • خبرنگار : 50180

امسال ۲۵۷۰ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه طعمه حریق شده است

امسال ۲۵۷۰ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه طعمه حریق شده است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از اول امسال ۲۵۷۰ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده است.

انشاالله کولانی، امروز (۲۳ مرداد) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۵ فقره حریق در منابع طبیعی استان رخ داده، گفت: در جریان این حریق‌ها ۲۵۷۰ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده که ۴۵۰ هکتار  آن در جنگل‌های استان و مابقی در مراتع بوده است.

 وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۶۳ فقره حریق در منابع طبیعی استان طعمه حریق شده که در جریان این حریق‌ها ۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن مردم در حوزه اطفای حریق در استان، گفت: در جریان حریق‌های رخ داده در منابع طبیعی استان شاهد پای کار آمدن سریع نیروهای مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰۰ دستگاه دمنده برای اطفای حریق به تجهیزات منابع طبیعی استان اضافه شده، گفت: در گذشته ۸۹۶ دستگاه دمنده در استان داشتیم که با احتساب این ۲۰۰ دستگاه مجموع دستگاه‌های دمنده به ۱۰۹۶ دستگاه رسیده است.

کولانی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ پرونده توسط جهاد کشاورزی و محیط زیست برای افراد متخلف در حوزه جارسوزی تشکیل شده، گفت: با متخلفین برخورد جدی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار همیار طبیعت در استان داریم، گفت: همیاران طبیعت در حوزه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی پای کار هستند.

کولانی با بیان اینکه بیش از ۴۳ سازمان مردم نهاد در استان داریم، افزود: این سازمان‌های مردم نهاد سالانه ۱۰ هزار نفر از مردم جوامع محلی را آموزش می‌دهند.

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در منابع طبیعی استان داشت و گفت: این طرح در سطح ۹۹.۵۴ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده و کمتر از نیم درصد باقیمانده نیز به دلیل مسائل حقوقی کارشان باقی مانده است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور داشت و گفت: سال گذشته سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای این طرح تولید و کاشت سه میلیون اصله نهال تعیین شده بود که همگی این سهمیه تولید و کاشته شد.

کولانی افزود: امسال هم برای استان کرمانشاه سهمیه تولید و کاشت سه میلیون اصله نهال در نظر گرفته شده که تاکنون ۱.۷ اصله نهال تولید شده ‌و مابقی هم در آذر ماه تولید خواهد شد.

وی افزود: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال انواع گونه‌های صنوبر، اکالیپتوس، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، بادام، داغداغان و... تولید می‌شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه قاچاق چوب نداریم، گفت: درختان بلوط قابلیت قاچاق ندارند.

کولانی اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای نصب دوربین روی لباس محیط بانان داشت و گفت: ۹۳ نیروی حفاظتی و ۱۸ پاسگاه حفاظتی در استان داریم که قرار است ظرف امسال و سال آتی کار نصب دوربین روی لباس این افراد انجام شود.

وی  با بیان اینکه تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح ۹۷۵  هزار هکتار از منابع طبیعی استان انجام شده، گفت: کار اجرایی آبخیزداری در سطح ۶۷۰  هزار هکتار از منابع طبیعی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری استان کرمانشاه اختصاص داده شده، گفت: سال گذشته ۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۵۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به عنوان سهمیه استان در نظر گرفته شده بود که ۶۷ میلیارد تومان از اعتبارات ملی تخصیص پیدا کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha