• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052315915
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران:

شرایط ثبت سمن جوانان تسهیل شد

شرایط ثبت سمن جوانان تسهیل شد

ایسنا/مازندران معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه دستورالعمل جدید تشکیل سمن‌ها را بسیار تسهیل کرده است، گفت: بر اساس سامانه مشارکت‌های اجتماعی جوانان و دستور العمل جدید، اکنون با حداقل سه نفر امکان تشکیل سمن وجود دارد و همچنین مراحل تشکیل سمن از ۲۵ مرحله به ۵ مرحله کاهش یافته است.

محمدرضا ییلاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بیان کرد: در نظام مردم سالاری دینی مردم نقش مهم و اثرگذار دارند و هرجا از ظرفیت مردم و جوانان برای حل مسئله استفاده شد، مشکلات به‌سرعت و با کیفیت بهتری رفع شد.

ییلاقی با تاکید بر اثرگذاری رویدادهای حوزه مشارکت اجتماعی افزود: برگزاری رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (رویداد همنا) در مازندران در همین چارچوب بود.

 وی افزود: «همنا» با تاکید بر دو مولفه ارتقاء کیفیت آموزش‌های عمومی تشکل‌های جوانان از طریق آموزش توسط مدرسین در سطح ملی و گفت‌وگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با فعالان و کنشگران جوان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است که این رویداد در تاریخ ۱۲ بهمن ماه در شهرستان آمل برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اهمیت شبکه‌های تخصصی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان افزود: در استان مازندران ۸ شبکه در حوزه‌های شبکه گردشگری و میراث فرهنگی، شبکه سبک زندگی و خانواده، شبکه رسانه و جهاد تبیین، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های خلاق و کارآفرین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه نشاط و اوقات فراغت و شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش تشکیل شده است.

وی با تشویق جوانان به تشکیل سمن برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت در پیشبرد امور بیان کرد: دستورالعمل جدید تشکیل سمن‌ها را بسیار تسهیل کرد بطوریکه بر اساس سامانه مشارکت‌های اجتماعی جوانان و دستور العمل جدید، برای تشکیل سمن حداقل به ۱۵ نفر عضو مجمع عمومی، پنج نفر برای شورای مرکزی و برگزاری انتخابات نیاز بود، اما اکنون با حداقل سه نفر امکان تشکیل سمن وجود دارد و در قالب هیات امنایی هم می‌توانند فعالیت کنند و همچنین مراحل تشکیل سمن از ۲۵ مرحله به ۵ مرحله کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران همچنین با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره اتفاق ۴ در مازندران افزود: ۱۹ سمن جوانان استان در جشنواره ملی اتفاق ۴ شرکت کردند که از این تعداد  ۸ سمن به مرحله استانی راه یافته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha