• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403052315911
  • خبرنگار : 71661

رسانه انگلیسی: واکنش غرب به تجاوز اسرائیلی‌ها به زندانیان فلسطینی، یک نمایش دروغین است

رسانه انگلیسی: واکنش غرب به تجاوز اسرائیلی‌ها به زندانیان فلسطینی، یک نمایش دروغین است

غربی‌ها نسبت به تصاویر منتشرشده از تعرض جنسی به زندانی فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست ابراز بهت‌زدگی کرده‌اند، اما تاریخ نشان می‌دهد که آن‌ها در این کار ید طولایی دارند و این ابراز تعجب، تنها یک نمایش ساختگی است.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی با استناد به سوابق طولانی استعمارگران آمریکایی و انگلیسی در شکنجه و همچنین گزارش‌ نهادهای حقوق بشری درباره شکنجه فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی، گزارش داده است که ابراز تعجب و بهت‌زدگی غربی‌ها در واکنش به تصاویر تجاوز به زندانی فلسطینی، یک نمایش دروغین است.

به گزارش «میدل‌ایست آی» رسوایی شکنجه جنسی فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی که در آن ۹ سرباز این رژیم به دلیل شکنجه جسمی و جنسی مردان فلسطینی بازداشت و سپس آزاد و حبس خانگی شدند، در رسانه‌های غربی به‌گونه‌ای روایت شده که گویی یک اتفاق استثنایی است، نه یک روش معمول. پیش‌فرض غربی‌ها در مواجهه با این امر دردناک این بوده که شکنجه جنسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی یک اتفاق پرتکرار و هر روزه نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده تصاویر منتشرشده از زندان «سدی تیمان» را «وحشتناک» توصیف کرده در ظاهر امر، خواستار برخورد شدید با عاملان این امر شده است. کاخ سفید نیز که گویا هیچ اطلاعی از شکنجه روزمره فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل ندارد، گزارش‌های مربوط به شکنجه جنسی در رژیم صهیونیستی را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرده است. اتحادیه اروپا هم مدعی است که از مشاهده این تصاویر و گزارش شکنجه جنسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی «بسیار نگران» شده است.

این در حالی است که این مسئله یک تحول جدید در شیوه‌های ظلم و ستم رژیم صهیونیستی نیست، زیرا ارتش این رژیم دست‌کم از سال ۱۹۶۷ به‌صورت نظام‌مند از شکنجه جسمی و جنسی فلسطینیان استفاده کرده و سال‌ها پیش گروه‌های حقوق بشری این حقیقت تلخ را افشا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از دهه ۱۸۸۰ میلادی، «سادیسم» یا «دیگرآزاری» یکی از ویژگی‌های رفتاری بارز استعمارگران صهیونیست با فلسطینیان بوده است و حتی برخی رهبران میانه‌رو صهیونیست نیز در آن زمان به آن اعتراض کرده بودند.

در این گزارش آمده است: «این سادیسم و شکنجه جنسی که اغلب با آن همراه است، نه‌تنها در تکبر استعماری اروپایی‌ها، بلکه در دیدگاه‌هایی ریشه دارد که می‌گویند اعراب تنها زبان زور را می‌فهمند و بیش از اروپایی‌ها به شکنجه جنسی حساس هستند.»

رسانه انگلیسی: واکنش غرب به تجاوز اسرائیلی‌ها به زندانیان فلسطینی، یک نمایش دروغین است
زندانبان متجاوز صهیونیست در تلویزیون اسرائیل

شکنجه، یک امر رایج

غرب درحالی از اخبار تجاوز در زندان‌های اسرائیل ابراز تعجب می‌کند که صهیونیست‌ها ساکن اراضی اشغالی به همراه برخی اعضای «کنست» به بازداشتگاه‌هایی که این ۹ زندانبان متجاوز نگهداری می‌شدند حمله کردند تا آن‌ها را آزاد کنند. چندین وزیر کابینه رژیم اشغالگر نیز به‌صورت علنی از تجاوز به زندانیان فلسطینی حمایت کرده و آن را یک عمل مشروع جلوه داده‌اند!

به گزارش میدل‌ایست آی، اظهار تعجب غرب نسبت به این گزارش‌ها یک نمایش ساختگی است، زیرا «بتسلیم» سازمان حقوق بشری رژیم صهیونیستی گزارش داده است که این رژیم از اکتبر سال گذشته به دنبال اجرای سیاست سوءاستفاده سامان‌یافته علیه زندانیان و شکنجه آن‌ها بوده است. از سوی دیگر، یکی از زندانبان‌های متجاوز که بازداشت شده بود، با صورتی پوشیده در شبکه ۱۴ تلویزیون صهیونیستی حاضر شد و در برنامه‌ای زنده به دفاع از این اقدام غیرانسانی پرداخت.

او کمی بعد در حساب کاربری خود در فضای مجازی نقاب از چهره برداشت و به‌صورت علنی گفت که از اقدامات خود و گروهش مفتخر است! تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خواهان مجازات شخصی شده که ویدئو تجاوز زندانبان‌ها به زندانی فلسطینی را به دست گروه‌های حقوق بشری رسانده است. آن‌ها او را یک «خائن» معرفی کرده‌اند.

رسانه انگلیسی: واکنش غرب به تجاوز اسرائیلی‌ها به زندانیان فلسطینی، یک نمایش دروغین است
زندان ابوغریب

شکنجه نژادی

رسانه انگلیسی در گزارش خود اشاره کرده که این اقدام رژیم صهیونیستی در جهان بی‌سابقه نیست، بلکه حامی اصلی این رژیم نیز در این تجاوزها سابقه‌ای طولانی دارد. در پی افشای رفتار غیرانسانی آمریکایی‌ها با زندانیان عراقی در زندان ابوغریب در سال ۲۰۰۳، «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی فاش کرد که آمریکایی‌های محافظه‌کار و حامی جنگ، از ماه‌ها قبل از حمله به عراق، مسئله حساسیت احتمالی اعراب به تجاوز جنسی را مطرح کرده بودند.

میدل‌ایست آی با اشاره به کتاب «صبحی الخضراء» یک زندانی سیاسی فلسطینی که در آن با زندانیان شکنجه‌شده مصاحبه کرده است، به روایت او از جنایت صهیونیست‌ها و انگلیسی‌های حامی صهیونیست در دوران آغازین استعمار فلسطین اشاره می‌کند.

الخضراء در گزارش خود به نیت انگلیسی‌ها از شکنجه پرداخته و نوشته است که این شکنجه‌ها با هدف بازجویی انجام نمی‌شدند، بلکه هدف از آن‌ها صرفاً اعمال خشونت علیه اعراب و مسلمانان بوده و نشان تلاش استعمارگران برای تخلیه نفرت و خشم خود از اعراب داشته است.

بر اساس این گزارش، مسئله اساساً این نیست که اعراب و مسلمانان جرمی مرتکب شده‌اند و برای اقرار به جرایم خود تحت شکنجه قرار می‌گیرند. شکنجه تنها برای ارضای امیال شخصی شکنجه‌گران صورت گرفته است؛ شکنجه برای شکنجه.

رسانه انگلیسی: واکنش غرب به تجاوز اسرائیلی‌ها به زندانیان فلسطینی، یک نمایش دروغین است
شکنجه سرباز ویتنامی توسط نظامیان آمریکا

پا جای پای استعمارگران کهنه‌کار

میدل‌ایست‌آی در اثبات عمیق‌تر این حقیقت که اظهار تعجب غرب نسبت به شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی یک واکنش ساختگی و دروغین است، به این حقیقت اشاره کرد که در جنگ ویتنام، تجاوز سربازان آمریکایی به زنان چریک ویتنامی به یک امر عادی بدل شده و حتی بخشی از دستورالعمل‌های تمرینی ارتش آمریکا بود.

در این گزارش آمده است: «همان پارادایم شرق‌انگارانه و جنسیت‌زده که بر نگرش اسرائیل نسبت به زندانیان فلسطینی حاکم است، بر دیدگاه آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام نیز حاکم بود.»

به گزارش میدل‌ایست آی، قتل و تجاوز به فلسطینی‌ها و سرقت سرزمین آن‌ها از سال ۱۹۴۸ به استراتژی دائمی صهیونیست‌ها بدل شده و درخواست‌های وزارت امور خارجه آمریکا برای انجام «تحقیقات» در این‌باره، راه به جایی نخواهد برد.

رسانه انگلیسی در انتهای گزارش خود پیش‌بینی کرده که رژیم صهیونیستی در «تحقیقات» خود در این باره، باز هم بر «حق دفاع از خود» تاکید کرده و از ارزش‌ها و اصول قانونی و اخلافی دم خواهد زد، همان اصولی که از ۱۹۴۸ تا امروز به صهیونست‌ها اجازه داده ملت فلسطین را تحت آزار و اذیت قرار دهند و به هیچ نهادی هم برای این رفتارها پاسخگو نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha