• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403052315890
  • خبرنگار : 71616

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنعت چاپ اعلام کرد

برگزاری نمایشگاه آینده چاپ با یک سال وقفه در بهار ۱۴۰۴

برگزاری نمایشگاه آینده چاپ با یک سال وقفه در بهار ۱۴۰۴

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ضمن اشاره به برخی شرایط اقتصادی و شرایط جامعه نظیر شهادت رئیس جمهور، نمایشگاه آینده چاپ در سال ۱۴۰۳ برگزار نمی‌شود، از برگزاری این رویداد در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، بابک عابدین در نشست خبری ظهر امروز (سه‌شنبه) خود که با موضوع جزئیات تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته پیرامون برگزاری نمایشگاه آینده چاپ و بسته‌بندی، برگزار شد، اظهار کرد: به‌سبب اینکه در سال جاری نمایشگاه آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی با ایام ماه محرم و پس از آن، با شهادت رئیس جمهور مصادف می‌شد، اقدامات لازم با نظم دوره‌های گذشته پیش نرفت؛ بنابراین با توجه به تاکیدی که بر حفظ کیفیت برگزاری این نمایشگاه وجود داشت، تصمیم بر این گرفتیم که سومین دوره از نمایشگاه آینده صنعت چاپ را در بهار سال ۱۴۰۴ برگزار کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران ادامه داد: علیرغم اینکه صنعت، آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه را داشت؛ اما این وقفه یکساله سبب شد تا ارتباط‌های بین‌المللی خوبی طی این مدت برقرار و نمایشگاه را توانمندتر برگزار کنیم. ضمن اینکه از صنف چاپ درخواست‌هایی برای شرکت در نمایشگاه آینده چاپ ایران مطرح شد و ترتیبی اتخاذ شد تا صنوف مربوطه در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی هدف اصلی نمایشگاه آینده چاپ را ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی و بین‌المللی دانسته و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولیدی ارائه می‌شوند تا زمینه افزایش صادرات را فراهم آورد.

عابدین ضمن تاکید بر اینکه برای برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ این اهمیت وجود دارد که این نمایشگاه در چه شرایط کشور به لحاظ اقتصادی برگزار شود، اظهار کرد: بر این اساس تمام تلاش خود را کردیم تا شرایط اقتصادی کشور آماده باشد و بتوانیم آنچه سزاوار فعالان این حوزه است را اجرایی کنیم. باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه طی ماه‌های اخیر، بر آن شدیم تا برنامه‌های آموزشی را تقویت کرده و در زمینه مبانی، مقررات و روش‌های صادراتی ارائه دهیم تا بتوانیم به افرادی که برای حضور در بازارهای بین‌المللی تمایل پیدا کرده‌اند، تسهیلات ارائه دهیم تا رشد و رونق تولید را در کنار صادرات داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ادامه داد: آشنایی و شناخت بازار هدف و استراتژی‌های بازار هدف، از بحث رنگ گرفته تا کیفیت محصول و در نهایت جذابیتِ بسته‌بندی، بسیار مهم است؛ بنابراین  اینکه آماری از واردات بازارهای هدف داشته باشیم نیز ضرورت دارد. بایستی بازارهایی را شناسایی کرده تا صادرات به آن‌ها، به سود و تولید ثروت شود؛ قطعا تولید منجر به فعالیت‌های صادراتی خواهد شد. در نتیجه در زمینه بازار هدف تحقیق و بررسی در دستور کار است.

این فعال صنعتی در پایان ضمن اشاره به همکاری شکل گرفته با وزارت صمت برای واردات و زنجیره کالا، خاطرنشان کرد: از دولت جدید انتظار داریم که بخش دولتی، پیش از هرگونه تصمیم‌گیری و صدور بخشنامه، با بخش خصوصی مشورت کند. این موضوع قطعا بر رشد تولید و مهار تورم اثرگذار خواهد بود. این درحالیست که بخش خصوصی می‌تواند در زمینه‌های خرد و کلان، اطلاعات خوب و کارشناسانه را در اختیار دولت برای افزایش موفقیت بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha