• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403052315797
  • خبرنگار : 71552

آغاز لیگ برتر هندبال با ۱۰ تیم از دهه نخست مهر

آغاز لیگ برتر هندبال با ۱۰ تیم از دهه نخست مهر

لیگ برتر هندبال مردان از دهه نخست مهر با حضور ۱۰ تیم آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم قرعه‌کشی سی‌وهفتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان امروز (سه‌شنبه ۲۳ مرداد) با حضور نمایندگان تیم‌ها در فدراسیون هندبال برگزار شد. این رقابت‌ها از دهه اول مهر سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۰ تیم آغاز می‌شود.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، شهید چمران لارستان، سنگ آهن بافق یزد، نیروی زمینی کازرون، زغال سنگ طبس، آلومینیوم اراک، صنعت مس کرمان، نفت و گاز گچساران، گیتی‌پسند اصفهان و سپاهان نوین اصفهان تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها هستند. احتمال اضافه‌شدن دو تیم دیگر هم وجود دارد اما هنوز حضورشان  قطعی نشده و در صورت نهایی‌شدن به این گروه‌بندی‌ها اضافه خواهند شد.

در این جلسه آئین‌نامه برگزاری مسابقات ارائه شد و باشگاه‌ها برای ضمانت حضورشان تا انتهای لیگ ملزم به ارائه ضمانت‌نامه یا چک بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان هستند. همین طور تیم‌ها باید تا قبل از شروع دیدارها پنج درصد سهم فدراسیون و سه درصد سهم استان‌ها را از قبال قرارداد بازیکنان پرداخت کنند. با اعلام کمیته مسابقات رقابت‌های این دوره به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

با توجه به پیشنهاد برخی تیم‌ها مبنی بر برگزاری مسابقات به صورت پلی‌آف مقرر شد این پیشنهاد دوباره بررسی شود. بنا بر اعلام فدراسیون دهه اول مهرماه به عنوان زمان شروع مسابقات لیگ برتر هندبال مردان اعلام شد و تلاش خواهد شد تا این رقابت‌ها تا پایان اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد.

تیم‌های حاضر در لیگ اجازه دارند از دو بازیکن خارجی حداکثر ۳۵ساله هم بهره ببرند. البته حضور این بازیکنان با تائید سوابق و عملکرد و سابقه حضورشان در تیم‌ها و کشورهای مطرح است. همچنین مقرر شده برای اولین بار تمامی بازیکنان قبل از انعقاد قرارداد گواهی سلامت داشته باشند و معاینات و تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، در ابتدای این مراسم گفت: سال گذشته به خاطر مسابقات قهرمانی جهان و آسیا مقداری وقفه در برگزاری لیگ ایجاد شد. در کنار فدراسیون، باشگاه‌ها نقش اثرگذاری به عنوان بازوان توانمند فدراسیون دارند. چهار باشگاه متقاضی بودند تا مراسم قرعه‌کشی این دوره از مسابقات به تعویق بیفتد اما ما مخالفت کردیم و گفتیم امروز باید برگزار شود. دو تیم برای حضور در لیگ مشکل داشتند و به آنها مهلت داده‌ایم. قطعا برگزاری یک لیگ با کیفیت با حضور هشت تیم خیلی بهتر از برگزاری رقابت‌های لیگ بی‌کیفیت با شرکت ۱۴ تیم است.

پاکدل در مورد آیین‌نامه جدید مسابقات لیگ برتر هندبال گفت: آیین‌نامه کمیته مسابقات ایراد داشت و اصلاحش کردیم. برخی از قوانین تغییر کرده است. امسال فدراسیون حتما مشکلات سالن‌ها را پیگیری می‌کند که بسیار مساله مهمی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بازیکنان است. سال‌ها از مساله معاینات پزشکی بازیکنان غافل شدیم و باشگاه‌ها و تیم‌های ملی از این موضوع متضرر شده‌اند. سال گذشته کار چهار باشگاه به دلیل آسیب‌دیدگی ورزشکاران به شکایت و جایگزینی رسید. از امسال باید تمام بازیکنان به کلینیک پزشکی ورزشی بروند و تست‌ها را پشت سر بگذارند تا دیگر این مشکلات پیش نیاید. در چند سال گذشته بعد از فوتبال دومین رشته‌ای هستیم که پخش زنده زیادی داریم.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: تجربه بسیار خوبی با برگزاری لیگ آیندگان در فصل گذشته داشتیم و اکثر باشگاه‌ها در رده‌های پایه امروز تیم‌داری می‌کنند؛ به طوری که در بحث بازیکن بومی بی‌نیاز شده‌اند. در تلاشیم اشتباهات داوری کمتر شود. وقتی مسابقات قهرمانی آسیا را می‌بینیم متوجه می‌شویم داوران ما سالم قضاوت می‌کنند. در بازی ایران و بحرین ۲۲ اشتباه داوری انجام شد و اگر این اشتباهات نبود جوانان ما در آسیا به سهمیه جهانی می‌رسیدند. اشتباهات در داوری هست و ممکن است تیمی در فصل گذشته متضرر شده باشد.

طبق برنامه مسابقات هفته اول لیگ برتر هندبال بر اساس قرعه‌کشی به این شرح است:

سنگ آهن بافق - فولاد نوین
نیروی زمینی کازرون - صنعت مس کرمان
فولاد مبارکه سپاهان - آلومینیوم اراک
زغال سنگ طبس- شهید چمران لارستان
گیتی‌پسند - نفت و گاز گچساران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha