• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052315789
  • خبرنگار : 71516

همزمان با واکنش گروه‌های مقاومت

حماس خواستار آغاز انتفاضه فراگیر در دفاع از مسجد الاقصی شد

حماس خواستار آغاز انتفاضه فراگیر در دفاع از مسجد الاقصی شد

مقاومت فلسطین تأکید کرد یورش‌های مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی در از بین بردن هویت عربی این مسجد و یهودی سازی آن موفق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود غیرقانونی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل به محوطه مسجد الاقصی افزودن بر اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت ما و مقدسات آن و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان است. یورش‌های مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی در یهودی‌سازی آن یا تحمیل یک واقعیت جدید بر آن یا از بین بردن هویت عربی آن موفق نخواهد بود. برخورد کابینه تندرو صهیونیست‌ها و اعضای جنایتکار آن یک اقدام جدی از سوی جامعه جهانی برای مجازات این رژیم را می‌طلبد.

حماس اعلام کرد: ملت، مقاومت و جوانان ما هرگز اجازه اجرای هیچ طرحی از سوی رژیم اشغالگر در قبال قدس و مسجد الاقصی را نخواهند داد. ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم اقدام جدی برای توقف اقدامات تجاوزکارانه علیه مسجد الاقصی اتخاذ کنند.

جنبش فتح نیز اعلام کرد یورش بن گویر به مسجد الاقصی نقض آشکار مقدسات است و ادامه آن منجر به تشدید وضعیت امنیتی در منطقه می‌شود.

طبق گزارش الجزیره، جنبش المجاهدین فلسطین نیز اعلام کرد: ما سکوت عربی و اسلامی در قبال اقدامات تجاوزکارانه علیه مسجد الاقصی و شهر قدس به ویژه ورود ایتامار بن گویر و شهرک نشینان به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم. این تجاوز تروریستی تجاوز از تمام خطوط قرمز است و طرح‌های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی مسجد الاقصی را آشکار می‌کند.

این جنبش اعلام کرد: ما از تمام مردم خود در کرانه باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و قدس می‌خواهیم انتفاضه فراگیری را در دفاع از مسجد الاقصی به راه بیندازند. از مبارزان ملتمان و قهرمانان در گردان‌های المجاهدین می‌خواهیم اقدام نظامی علیه پایگاه‌های دشمن و متجاوزان را تشدید کنند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز گفت: تعرض گروه‌های صهیونیستی به رهبری جنایتکار جنگی بن گویر به مسجد الاقصی باعث شعله ور شدن اوضاع و تشدید تقابل خواهد شد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: تمام تلاش‌های اشغالگران برای تحمیل واقعیتی جدید به ویژه در اماکن مقدس، با تشدید مقاومت مواجه خواهد شد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کردند: یورش‌های شهرک نشینان به مسجد الاقصی و در رأس آن‌ها ایتامار بن گویر جنایتکار تشدید جنگ دینی است. ما از ساکنان کرانه باختری، قدس و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی می‌خواهیم به مسجد الاقصی بروند و در مقابل شهرک نشینان بایستند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: یورش بن گویر به مسجد الاقصی نشان می‌دهد که طرح‌های صهیونیست‌ها برای یهودی سازی مسجد الاقصی ادامه دارد. یورش به مسجد الاقصی و اقدام تجاوزکارانه‌ای که به رهبری بن گویر انجام شد تشدید جنگ علیه غزه، کرانه باختری و قدس است.

پیش از این اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ شهرک نشین از صبح امروز (سه‌شنبه) به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شدند. این اقدام در سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان انجام شد.

«ایتامار بن گویر» هم امروز به همراه شهرک نشینان به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شد و با آن‌ها به آوازخوانی پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha