• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052315743
  • خبرنگار : 71516

یورش بن گویر و شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی صدای اعراب و حتی صهیونیست‌ها را درآورد

یورش بن گویر و شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی صدای اعراب و حتی صهیونیست‌ها را درآورد

ورود غیرقانونی امروز وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه دیگر مقامات و شهرک نشینان به مسجد الاقصی واکنش‌هایی در پی داشت.

به گزارش ایسنا، اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰۰ شهرک نشین از صبح امروز (سه‌شنبه) به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شدند. این اقدام در سالروز تخریب معبد کذایی یهودیان انجام شد.

در این راستا «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی به تلویزیون العربی گفت: یورش‌ها با اعیاد یهودیان برای تحمیل واقعیت جدیدی بر مسجد الاقصی تکرار می‌شود. این یورش‌ها خطوط قرمز را با برافراشتن پرچم‌ها و ادای آداب دینی یهود زیرپا گذاشته است.

وی گفت: یورش‌های شهرک نشینان همراه با محدودیت‌هایی علیه نماز خواندن مسلمانان صورت می‌گیرد.

جنبش حماس نیز اعلام کرد: ورود غیرقانونی بن گویر به محوطه مسجد الاقصی افزودن بر اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت ما و مقدسات آن و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان است. تکرار یورش‌های شهرک نشینان به مسجد الاقصی در یهودی‌سازی آن یا تحمیل یک واقعیت جدید بر آن یا از بین بردن هویت عربی آن موفق نخواهد بود. برخورد کابینه تندرو صهیونیست‌ها و اعضای جنایتکار آن یک اقدام جدی از سوی جامعه جهانی برای مجازات این رژیم را می‌طلبد.

وزارت خارجه مصر نیز تأکید کرد: جامعه بین‌المللی باید نقش فعالی در مقابله با اقدامات تجاوزکارانه‌ای داشته باشد که هدف آن جریحه‌دار کردن احساسات و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه است. مصر به تلاش برای حل عادلانه و دائم مساله فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی پایبند است.

وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرد: یورش‌ها به مسجد الاقصی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و وضعیت تاریخی قدس و مقدسات آن است.

همچنین دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنچه امروز در مسجد الاقصی اتفاق افتاد تجاوز از وضعیت قانونی کنونی است. ایجاد سیاست‌ها درباره مسجد الاقصی به صورت مستقیم از سوی کابینه و نخست وزیر صورت می‌گیرد.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: کمپین انتخاباتی بن گویر در مسجد الاقصی، برخلاف موضع دستگاه‌های امنیتی، جان شهروندان و نیروهای ما را به خطر می‌اندازد

در این راستا خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه نیز اعلام کردند «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بار دیگر برای ناکام گذاشتن معامله تبادل اسرا تلاش می‌کند. وی با اقدامات و حرف‌هایش زندگی اسرا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این در حالی است که دفتر ایتامار بن گویر درباره ورود غیرقانونی امروز وی به مسجد الاقصی ادعا کرد: سیاست بن گویر آزادی عبادت برای یهودیان در هر مکانی از جمله مسجد الاقصی است. مسجد الاقصی یک منطقه حاکمیتی در پایتخت اسرائیل است.

پیشتر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم امروز به همراه شهرک نشینان به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شد و با آن‌ها به آوازخوانی پرداخت.

بن گویر گفت: ما نباید در نشست‌های دوحه یا قاهره شرکت کنیم بلکه باید بر حماس پیروز شویم و آن را به زانو درآوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۱

بن گو صهیونیست..........

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۱

پاسخ تندروی را فقط باید با تندروی داد!!! سکوت بیش از حد امت اسلام بویژه کشورهای عربی این جماعت را گستاخ کرده!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۰:۵۴

صهیونیست دیگه جنایت بسه به فرمایش کلام اله مجید شماها بزودی زود رفتی هستید دست وپانزنید خودتونم واقعا میدونیدخلاف جریان رود شنانکیدکه هلاک می شویدبزودی زودبه فضل خداوند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۵:۵۵

باباجان بزنید این یهودیان کثیفو

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۵۶

خودش میخاد اونوقت اروپا میگه نکن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۴۴

بن گویربایدترورشود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۰۲

همه سران صهیونیست باید هلاک شوند

avatar

با سلام و عرض ادب خدمت رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای فرمانده کل قوا انگشت اشاره ام سمت نخست وزیر احمق و الاغ اسرائیل و اعضای کابینه بیشعور آن است تا میتوانید بتازید و خون مظلومان غزه قهرمان بر زمین بریزید اشکتان را در می اوریم