• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403052315739
  • خبرنگار : 50187

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان تاکید کرد:

شکوفایی ظرفیت نهفته نیروی انسانی زندان‌ها برای ایجاد کسب و کارهای نوآور

شکوفایی ظرفیت نهفته نیروی انسانی زندان‌ها برای ایجاد کسب و کارهای نوآور

ایسنا/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان بر شکوفایی ظرفیت نهفته نیروی انسانی زندان‌ها برای ایجاد کسب و کارهای خلاق و نوآور تاکید کرد.

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در بازدید مدیرکل زندان‌های استان کرمان (امروز ۲۳ مرداد ماه) به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار با کارکنان این مجموعه و خبرنگاران ایسنا، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت نیروی انسانی زندانیان دوباره به جامعه بازگردد و با آموزش‌های موثر و مورد نیاز آنها را در امر مهارت‌افزایی کمک کنیم که جهاددانشگاهی استان در زمینه آموزش زندانیان و خانواده آنها اعلام آمادگی می‌کند.

وی همچنین سوق دادن زندانیان به سوی صنایع خلاق یا صنایع فرهنگی را مهم عنوان و تصریح کرد: این حوزه علاوه بر تولید محصولات و خدمات، بر نوآوری تاکید دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند ضمن شناسایی توانمندی و خلاقیت، افراد را یاری رساند.

دکتر بازمانده در پایان سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد جهاد دانشگاهی استان کرمان پرداخت.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران تسهیلگران آگاهی بخشی، رشد اجتماعی، فرهنگ عمومی و بیان‌کننده واقعیت‌ها به مردم هستند.

وی با اشاره به تعامل رسانه‌ها با اداره کل زندان‌ها بیان کرد: با همراهی خبرنگاران می‌توان فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی که در زندان صورت می‌گیرد را به جامعه منتقل کرد زیرا اقدامات بسیار موثری در زندان‌ها انجام می‌شود.

ذوالفعلی نژاد افزود: در حال حاضر زندانی از مقطع نهضت سوادآموزی تا دانشگاه در حال تحصیل داریم و در حوزه قرآن بیش از ۲۳۰۰ نفر آموزش‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، تفسیر و تدبر در قرآن را فرا می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: براساس فرامین امامین انقلاب، در زمینه بازاجتماعی کردن مددجویان زندانی تلاش می‌کنیم و در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم با همکاری جهاد دانشگاهی کارهای زیادی انجام بدهیم.

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به زندان توجه کرد

وی اظهار کرد: چکیده آسیب‌های اجتماعی در زندان جمع شده و اگر قرار است برای کاهش آسیب اقدام شود، یکی از کانون‌های مورد توجه باید زندان باشد.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به اهمیت توجه به خانواده زندانیان افزود: برای زندانی‌ها آموزش داریم اما خانواده‌های آنها در آموزش و آگاهی بخشی نیاز به توجه دارند و در این حوزه ضعف‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به جلوگیری از ترک تحصیل ۱۵۰ دانش آموز خانواده زندانیان در سال گذشته، افزود: بیشترین علت این مسئله فقر مالی خانواده‌هاست.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بایستی در حوزه فرهنگی و آموزشی برای خانواده زندانیان ورود کند ضمن اینکه می‌تواند در حوزه در مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان خدمات ارائه کند.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد تعاون زندان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال در زندان‌های استان داریم که ۲۸۰۰ نفر در آن کار می‌کنند و حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha