• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052315723
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اعلام کرد:

ضرورت الحاق دو زیستگاه امن دربند خلفه و دربند هشین به منطقه حفاظت شده

ضرورت الحاق دو زیستگاه امن دربند خلفه و دربند هشین به منطقه حفاظت شده

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه دو زیستگاه امن دربند خلفه و دربند هشین که از زیستگاه های مهم دو گونه شاخص کل و بز و پلنگ در منطقه می باشند خارج از منطقه حفاظت شده واقع شده اند، افزود: با توجه به شرایط و ضوابط قانونی حاکم بر مناطق حفاظت شده و عدم امکان تعرض و تغییر کاربری اراضی در این مناطق ضروری است این دو زیستگاه نیز به منطقه حفاظت شده موجود الحاق شوند.

حسن قاسم پور امروز ۲۳ مرداد در بازدید مشترک با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، موضوع الحاق محدوده ۴ هزار هکتاری به منطقه حفاظت شده دربند مشکول در شهرستان کوثر را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هم اکنون ۱۰۲۵۵ هکتار تحت عنوان منطقه حفاظت شده و ۱۹ هزار هکتار نیز تحت عنوان شکار ممنوع در شهرستان کوثر به ثبت رسیده است.

قاسم پور با اشاره به اینکه دو زیستگاه امن دربند خلفه و دربند هشین که از زیستگاه های مهم دو گونه شاخص کل و بز و پلنگ در منطقه می باشند خارج از منطقه حفاظت شده واقع شده اند، افزود: با توجه به شرایط و ضوابط قانونی حاکم بر مناطق حفاظت شده و عدم امکان تعرض و تغییر کاربری اراضی در این مناطق ضروری است این دو زیستگاه نیز به منطقه حفاظت شده موجود الحاق شوند.

در این بازدید رئیس سازمان صمت نیز با توجه به شکل و سیمای طبیعی منطقه، دستورات لازم جهت تعیین تکلیف معادن موجود در منطقه و همکاری لازم در جهت حفظ زیستگاه های طبیعی و بی نظیر منطقه را صادر کرد.

شایان ذکر است، منطقه حفاظت شده دربند مشکول در سال ۱۴۰۲ طی روزنامه رسمی شماره ۲۲۹۹۸ مورخ ۱۴/۱۲/ ۱۴۰۲ و بر اساس مصوبه شماره ۸۰۶ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha