• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052315688
  • منبع : نمایندگی سمنان

نام‌نویسی ۲۵ هزار سمنانی برای حضور در اربعین/ ۲۴ و ۲۵ مرداد پرتقاضاترین روز اعزام زوار

نام‌نویسی ۲۵ هزار سمنانی برای حضور در اربعین/ ۲۴ و ۲۵ مرداد پرتقاضاترین روز اعزام زوار

ایسنا/سمنان مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از ثبت نام ۲۵ هزار نفر در این استان برای حضور در اربعین امسال خبر داد.

قدرت الله چتری ۲۳ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر از استان برای حضور در اربعین حسینی سال جاری خبر داد. و اظهار کرد: شهرستان شاهرود با هشت هزار و ۱۰۳ نفر بیشترین زائر استان سمنان را دارد.

وی با اشاره به سهم شهرستان های اصلی استان از نام نویسی های امسال ادامه داد: تاکنون از شهرستان سمنان، هفت هزار و ۵۵۸ زائر، از شهرستان دامغان چهار هزار و ۱۱۸ نفر و از گرمسار یک هزار و ۵۶۵ نفر را برای حضور در راهپیمایی اربعین امسال ثبت نام کردند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان افزود: بیش از ۸۰ درصد از زائران استان سمنان، مرز مهران را برای عبور و حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: ثبت نام آن دسته از افرادی که در سامانه سماح وجه را واریز کردند قطعی و نهایی شده است.
چتری گفت: تقریبا دو سوم داوطلبان حضور در اربعین امسال از مرز مهران و مابقی از شلمچه، خسروی و مرز هوایی و چذابه و تمرچین و ...به این سفر معنوی راهی می شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰درصداز زائران اربعین حسینی استان سمنان با اتوبوس سفر خواهند کرد به انتخاب وسیله اعزام توسط زوار اشاره و اضافه کرد: خودروی شخصی بعد از اتوبوس بیشترین متقاضی را در بین زائران استان دارد و بعد از آن هواپیما، تاکسی و مینی بوس در ده های بعدی قرار دارند. 

مدیرکل حج و زیارت استان گفت:سه نوع بسته بیمه ای نیز در زمان نام نویسی اربعین وجود دارد که زائران باید یکی از انتخاب کنند، بسته های اول و سوم با ۹۰ درصد بیشترین استقبال را در بین زائران داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد ثبت نام های این استان بر اساس تاریخ درخواستی نیز از سامانه قابل استحصال است، افزود: روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم مرداد ماه بیشترین میزان متقاضی را برای اعزام زائران استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha