• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403052315619
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه زرندیه:

دولت جدید باید تقویت شود

دولت جدید باید تقویت شود

ایسنا/مرکزی امام جمعه زرندیه با اشاره به آغاز بکار دولت چهاردهم گفت: همه جریانات سیاسی باید علائق حزبی و جناحی را کنار بگذارند تا با اتحاد و همدلی دولت جدید تقویت شود و بتواند موفق باشد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تلاش برای رضایتمندی مردم با خدمت صادقانه را از ویژگیهای یک مسئول در تراز انقلاب دانست و افزود: مسئولی که دشمن به وجود او امیدوار باشد یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی نیست و نمی تواند موفق باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: میلیون‌ها انسان عاشق و دلباخته از سراسر عالم، پیاده عازم عتبات می‌شوند و هیچ مکتبی نمی‌تواند چنین حماسه‌ای خلق کند. این حماسه جهانی شده و جهانی‌تر خواهد شد، هر چه دشمنان با عقل ناقص خودشان و رسانه‌های خودشان می‌خواهند این حماسه عظیم را تضعیف کنند، نمی‌توانند و روزی خواهد رسید که این حماسه همه عالم را خواهد گرفت و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد شد.

وی در ادامه به سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای آگاهی عمومی و سواد سلامت آحاد مردم برای مراقبت فعال از سلامت خود، خانواده و جامعه، افزایش مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت، ارتقای همکاری بین بخشی برای استفاده بهینه از ظرفیت مراکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی دولتی، خیریه و خصوصی و سازمان های فرهنگی، آموزشی و رسانه ای کشور برای دسترسی عادلانه به سلامت، افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد و گروه های مرجع جامعه در ترویج فرهنگ سلامت، ارتقای کمی و کیفی مداخلات آموزشی برای ترویج فرهنگ سلامت از جمله محورهای این سند است.

وی همچنین اظهار کرد: قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه با هدف حفظ اصالت زبان فارسی به‌عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام باید به طور دقیق در تابلوهای واحدهای صنفی این شهرستان اجرا شود و مراجع ذیربط نظارت کافی بر اجرای آن داشته باشند.

امام جمعه پرندک نیز گفت: برپایی موکب های اربعین حسینی مصداق بارز کرامت است و خادمین موکب همواره مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت‌الاسلام عبدالمجید مجدی زاده افزود: کنگره عظیم اربعین به مراتب بالاتر از کنگره حج است و امیدواریم این کنگره به ظهور منجی عالم بشریت متصل شود.

رییس اداره ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی زرندیه نیز به فعالیت موثر دستگاههای اجرایی در اجرای با کیفیت برنامه های هفته فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: تبادل نظر پیرامون تابلوهای عناوین صنوف یکی از محورهای این جلسه است. برخی تابلوهای شهر به صورت لاتین نوشته شده که مغایر با قانون منع بکارگیری استفاده از اسامی بیگانه است و صنوف باید قبل از اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت، استعلام مربوطه در خصوص عنوان تابلو را از اداره ارشاد دریافت کنند.

احمد جوانمرد تصریح کرد: طبق قانون، نام‌گذاری‌ها باید با اخذ مجوز باشد که عموما انجام می‌شود ولی متاسفانه گاهی اقداماتی بر خلاف قانون و در تعارض با فرهنگ این مرز و بوم و زبان فارسی  رخ می‌دهد.

در پایان این جلسه از مدیران برتر دستگاههای اجرایی فعال در برگزاری هفته فرهنگی شهرستان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha