• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052315530
  • خبرنگار : 50163

راستی‌آزمایی اشتغال‌های ثبت‌شده در سامانه ملی رصد اشتغال در زنجان

راستی‌آزمایی اشتغال‌های ثبت‌شده در سامانه ملی رصد اشتغال در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: اشتغال‌های ثبت‌شده در سامانه ملی رصد اشتغال راستی‌آزمایی می‌شود.

طیب جعفری امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه) در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سامانه ملی رصد اشتغال که در سال‌های گذشته بود، توسط وزارتخانه احیا و به‌روزرسانی و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه شد، اظهار کرد: دستگاه‌های ملی و استانی عملکرد خود را در این سامانه ثبت می‌کردند.

وی با بیان اینکه گزارشی که ارائه می‌شود عملکردی است که به‌صورت مستقیم در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است، ادامه داد: براساس گزارش منتشرشده کشوری مقرر بود در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شاغل جدید را به بازار کار اضافه کنیم که در همین راستا دستگاه‌هایی که در این امر استانی مشارکت کرده‌اند در مجموع ۱۷ هزار و ۸۷۷ کد ملی را به‌عنوان شاغل جدید ثبت کردند.

او با یادآوری اینکه متعارف است این اطلاعات راستی‌آزمایی شود، توضیح داد: وزارت کار با همکاری سایر وزارتخانه‌ها طرح راستی‌آزمایی را در دو محور نظارت اپراتوری و تلفنی و همین‌طور نظارت میدانی آغاز کرده است.

جعفری با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۸۰۰۰ ارتباط تلفنی با کدهای ملی که در سامانه ثبت شده توسط دستگاه‌ها برقرار و اشتغال آنها چک شده است، افزود: از این تعداد ۴۰۰۰ نفر به‌صورت میدانی موسسات غیردولتی فنی که با وزارتخانه قرارداد داشتند در محیط کار حضور یافتند و بازدیدهای لازم را انجام دادند که برآیند این دو، صحت نهایی داده‌هاست.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان با توضیح اینکه در استان زنجان ۸۹.۲ درصد از کدهای ملی ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال، به تایید ساختار وزارتی کشوری رسیده است، گفت: بعد از استان هرمزگان، زنجان استان دوم از نظر صحت اطلاعات ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال است.

جعفری با ارائه این آمار که ۱۵ هزار و ۹۴۶ کد ملی به‌عنوان شاغل جدید تایید نهایی شده که میزان تحقق هدف‌گذاری اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۹ درصد گزارش شده است، بیان کرد: در این حوزه با همراهی برخی استان‌ها در رتبه اول کشوری قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه با به‌روزرسانی سامانه اشتغال، مداخلات حاکمیت و دولت در بازار کار دسته‌بندی شده است، ادامه داد: برخی از این مداخلات شامل مواردی مانند تامین مالی، صدور مجوز فعالان کسب و کار، بازاریابی برای محصولات تولیدی واحدهای کوچک و بزرگ، تامین فناوری، تامین زیرساخت، شناسایی کنشگران اقتصادی، ارائه آموزش‌های مهارتی، ترویج فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۳۶ هزار و ۳۵۷ خدمت ذیل زیست‌بوم اشتغال ارائه شده که بیشترین بحث نیز تأمین مالی بوده است، گفت: شاغلان جدید بیش از یک مورد از این خدمات را از دولت دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ جنسیت، سهم زنان از خدماتی که منجر به اشتغال شده ۳۴ درصد و مردان ۶۶ درصد بوده است، افزود: سهم زنان در سال ۱۴۰۲ حدود چهار درصد افزایش داشته، یعنی روند رو به رشد است هرچند نیاز به تقویت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha