• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052315522
  • خبرنگار : 50123

اسرائیل به دنبال سخره گرفتن ارزش‌های انسانی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها

اسرائیل به دنبال سخره گرفتن ارزش‌های انسانی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد گفت: دولت‌های مسلمان باید از بیانیه دادن و موضع‌گیری‌های نمایشی که برخی کشورهای همسایه یا عرب انجام می‌دهند فراتر روند، به نوعی باید ماشین کشتنار صهیونیست‌ها متوقف شود.

محمدحسین فتاحیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه التابعین غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی رژیمی سراسر جنایتکار است، جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های بی‌شمار این رژیم از سال‌های ۱۹۴۷ آغاز شده و همه نشان از خونریزی، درگیری، کشتن و آواره کردن دارد.

استادیار معارف اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد افزود: برای ملت فلسطین به ویژه مردم محاصره شده غزه چاره‌ای جز این نمانده است، پس از قریب ۱۰ ماه رژیم صهیونیستی جنایاتی که علیه غزه انجام داده با هدف نابودی حماس و آزادی اسرایی که در طوفان الاقصی به دست مبارزان فلسطین افتادند، بوده و خوشبختانه تاکنون ناکام و به آنچه قصد داشته نرسیده است.

فتاحیان در مورد اینکه چرا اسرائیل این بار اقدام به حمله به مدارس کرده است، تصریح کرد: چند روز گذشته اسرائیل دست به جنایت بسیار وحشتناکی زد، مدارسی که ماه‌ها تعطیل است به نظر می‌رسد هدف رژیم صهیونیستی نوعی فروپاشی اجتماعی و فشار برای تسلیم شدن است.

وی گفت: از طرفی مدارس محل تجمعات اصلی آوارگانی است که هنوز شهر غزه را ترک نکرده‌اند و آمار رسمی نشان می‌دهد چندین هزار نفر از مردم غزه به مدارس پناه برده‌اند، حمله‌ای که در زمان نماز صبح در نمازخانه مدرسه تابعین اتفاق افتاد ناشی از این است که رژیم صهیونیستی عامدانه و آگاهانه به دنبال یک نسل‌کشی و از بین بردن تک‌تک فلسطینی‌ها یا کوچاندن اجباری آنهاست.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: برای اسرائیل هیچ خط قرمزی وجود ندارد اسرائیل ثابت کرده که به دنبال سخره گرفتن ارزش‌های انسانی و نسل‌کشی بی‌رحمانه همه فلسطینی‌هاست، کما اینکه جامعه جهانی در محاکمه و مقابله با این رژیم کاملاً ناتوان است.

وی ادامه داد: هر روز حمایت دولت‌های غربی به ویژه آمریکا از این رژیم جنایتکار بیشتر می‌شود، رژیمی که تنها زبان زور و قدرت را می‌فهمد، لذا دولت‌های مسلمان باید از بیانیه دادن و موضع‌گیری‌های نمایشی که برخی کشورهای همسایه یا عرب انجام می‌دهند فراتر روند، به نوعی باید ماشین کشتنار صهیونیست‌ها متوقف شود.

فتاحیان اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته شعارها در مورد عدم گسترش جنگ در منطقه است، اما ایالت متحده آمریکا خواهان گسترش آن است، در حقیقت آنچه در غزه و منطقه اتفاق می‌افتد با طراحی، مدیریت و زمان‌بندی آمریکایی‌ها است.

استادیار معارف اسلامی دانشکده ادبیات و علون انسانی دانشگاه شهرکرد افزود: روند مبارزات سال‌های گذشته در منطقه از جمله جبهه مقاومت نشانگر این است که کشتار دسته‌جمعی و هولناک فلسطین در هر مکان و زمان تنها ماهیت تروریستی این رژیم و چهره حقیقی حامیان ضد بشری رژیم سفاک و دروغین با شعارهای حقوق بشری آمریکا و برخی مدعیان فروپاشی را بیشتر بر ملا می‌کند.

فتاحیان با بیان اینکه خوی درندگی رژیم صهیونیستی نشان از فروپاشی آن است، تصریح کرد: زمانی‌که رژیم صهیونیستی دست به ترور بزدلانه خارج از سرزمین فلسطین بزند این‌ها نشان از ضعف و شکست در میدان جنگ است، لذا می‌توان گفت این جنایات و قتل عام فجیع فلسطینی‌ها شکست راهبردی رژیم از زمان وقوع طوفان‌الاقصی تاکنون هرگز قابل جبران نبوده و پیروزی در این نبرد نابرابر از آن ملت اصیل، تاریخی و ریشه‌دار فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید به مسلمانان گفت به داد اسلام و سرزمین مسلمان‌ها برسید، از طرفی در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین شاهد پاره‌های قرآن و بدن مسلمان‌ها بودیم که آغشته به خون روی زمین افتاده بودند، بنابراین لازم است کشورهای اسلامی از بیانیه دادن خارج و به طور جدی همه به میدان بیایند، همانطور که در جهان به ویژه در کشورهای آمریکا و اروپا افکار عمومی به طور جد وارد میدان شده و حاصل آن شکست و انزوای رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت خواهد بود.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد در پایان گفت: رژیم صهیونیستی بی‌مسئولیت‌ترین رژیم در جهان است، لذا تنها راه خلاصی از این غده سرطانی در منطقه غرب آسیا برداشتن و از بین رفتن آن است، اگر غریب به ۴۰ سال گذشته امام  راحل(ره) فرمودند «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» ماهیت رژیم امروز مقابل چشمان ما قرار دارد، رژیمی که تنها زبان زور و قدرت را متوجه می‌شود و هیچ قانون و سازمان بین‌المللی نمی‌تواند مقابل آن بایستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha