• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052315483
  • خبرنگار : 71129

سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن برای زلنسکی جایگزین در نظر دارد

سرویس اطلاعاتی روسیه: واشنگتن برای زلنسکی جایگزین در نظر دارد

سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، واشنگتن در حال کار بر روی گزینه‌هایی برای جایگزینی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با یک شخصیت منعطف‌تر و کمتر فاسد است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در وضعیت کنونی، واشنگتن بر روی گزینه‌هایی برای جایگزینی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که منعطف‌تر و کمتر فاسد باشد، کار می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سرویس همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: « آمریکا به دنبال کسی است که برای اکثر متحدان غربی مورد قبول‌تر و مناسب‌تر باشد.»

این نهاد اطلاعاتی در ادامه آورده است، زلنسکی اقداماتی نادرست و نابجا انجام می‌دهد که تهدیدی برای تشدید تنش فراتر از مرزهای اوکراین است.

براساس این بیانیه، اطلاعات روسیه گفت واشنگتن معتقد است که جایگزینی زلنسکی به غرب این امکان را می‌دهد که بهتر برای مذاکره با مسکو آماده شود.

اطلاعات روسیه معتقد است که کاخ سفید «آرسن آواکوف» وزیر کشور سابق اوکراین را به‌عنوان نامزد جایگزین زلنسکی می‌بیند.

در این بیانیه آمده است: «آرسن آواکوف، وزیر سابق امور داخلی اوکراین در حال حاضر به عنوان کاندیدای مناسب در نظر گرفته می‌شود. ایالات متحده "نقاط قوت" آواکف را روابط نزدیک او با تشکل‌های ملی‌گرای اوکراینی و تماس‌های مستمر او با رهبران کشورهای اروپایی می‌داند.»

به گفته اطلاعات روسیه، دولت ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کمپین اطلاعاتی قدرتمند برای بی‌اعتبار کردن زلنسکی است تا او را مجبور به ترک پست خود کند.

در این بیانیه آمده است: «دولت آمریکا به سازمان‌های غیردولتی وابسته دستور داده است تا سناریوی روی کار آمدن آواکوف در اوکراین را بررسی کنند. اکنون این موضوع با رهبران احزاب اپوزیسیون پیشرو اوکراین و همچنین با تعدادی از نمایندگان بانفوذ رادا (پارلمان اوکراین) از حزب حاکم در حال گفت‌وگو است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha